Giriş Tarihi: 14.7.2011 20:18 Son Güncelleme: 14.7.2011 20:24

Türk sağlamcı, İngiliz cimri, Alman kaliteci

Türkler kıyafet alırken önce sağlamlığa bakarken, Kolombiyalılara göre tarzı olsun da gerisi önemli değil. Almanlar, İtalyanlar ile Brezilyalıların ortak noktası ise kalite. İngilizlerin ise gözü fiyattan başka hiçbir şeye takılmıyor.

Yaşanan ekonomik kriz biraz heves kırsa da giyim alışverişi sevdası tükenmiyor. Ayda en az bir kere çıkılan giyim alışverişini tüketicilerin yüzde 70'i aşkla seviyor. Ancak bu aşkın kriterleri ülkeden ülkeye değişiyor. Kolombiyalı kotta lider Global Lifestyle Monitor şirketinin yaptığı araştırmaya göre tüketicinin alışveriş alışkanlıklarında yavaş yavaş krizin etkisi atıldı. Öyle ki hemen hemen tüm ülkelerde tüketicilerin en az yüzde 10'u geçen yıla göre daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor. Geçen yıl ile aynı oranda yapmayı planlayanların oranı ise yüzde 50'nin altına düşmüyor.
Her ülkenin tüketicisi takıntısı ise farklı. Yerel perakendesi gelişmiş ülkelerde bağımsız mağazalardan alışveriş öne çıkarken zincir mağazalara teslim olmuş ülkeler de var. Türk, İtalyan ve Kolombiyalı tüketici kıyafet alırken daha çok bağımsız mağazaları tercih ederken İngiliz ve Brezilyalılar ise zincir mağazalara gidiyor. Almanlar ise özel mağaza tercihleriyle farklılaşıyor.
Dünyada en fazla kot pantolona sahip olan tüketiciler ise Kolombiyalılar. Kolombiyalıların ortalama 9 tane kot pantolonu var. Dünya ikincisi ise Almanlar. Almanlar kişi başına 8, İngiliz ve Brezilyalı 7, İtalyan 6 kota sahip. Dünya ortalaması ise 6. Türkler kişi başına 5 kot pantolon ile dünya ortalamasının altında.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.