Cumartesi 05.03.2011 12:19

Türk çipurası ve levreği Dubai yolcusu

Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Ortadoğu pazarındaki payını arttırmak için Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)'nin Dubai şehrinde düzenlenen Gulfood Fuarı'na katıldı.

STG Eşbaşkanı Melih İşliel, alım gücü yüksek Dubai'nin aynı zamanda önemli bir reeksport merkezi olduğunu, Türkiye'nin yakınlık avantajını kullanarak ihracatını arttırmak istediklerini söyledi. İşliel, "Gulfood Fuarı'nda, 152 ülkeden 3 bin 800 firma ve 81 ulusal pavilyon yer aldı. Dünya çapındaki en önemli yiyecek, içecek ve otel ekipmanları fuarlarından birisi. Çoğunluğu Ortadoğu, Afrika ve Asya'dan 55 bin kişinin ziyaret ettiği Gulfood, gıda sektörünün buluşma noktası konumunda." dedi.
Türkiye'den 134 firmanın katıldığı Gulfood Fuarı'nda, STG standının ziyaretçi akınına uğradığını kaydeden Eşbaşkan İşliel, "Birçok ülkeden gelen ziyaretçilere, Türkiye'nin su ürünleri ve sektörü tanıtıldı, pazar olanakları üzerinde araştırma yapıldı. Nüfusunun yüzde 80'ini yabancıların oluşturduğu BAE'de levrek, çipura, alabalık ve orkinosun büyük ölçüde tüketildiği, marketlerde rahatlıkla bulunabildiği görülüyor. Burası Körfez ülkeleri içinde en dinamiklerinden birisi, aynı zamanda bölgenin en önemli reeksport merkezi. Dolayısıyla ülke içi talep kadar, ülke üzerinden sağlanacak dış talepleri yakalamak amacıyla da pazara girilmesi önem taşıyor. Fuara katılım, su ürünlerimizin bu bölgede tanıtımı açısından çok önemli. İnfo standını ziyaret eden alıcılara, ülkemizin su ürünlerine ilgileri belirlenerek, talep ettikleri ürünlerle iştigal eden firmalarımızın irtibat bilgileri verildi." şeklinde konuştu.
TÜRKİYE SU ÜRÜNLERİ İHRACATI 10 YILDA 6 KAT ARTTI
Su ürünleri ihracatının Türkiye'de 2000 yılından sonra ciddi bir sıçrama gösterdiğini belirten Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan ise ihracatın yıldız sektörleri arasında yer alan su ürünlerinin son 10 yılda 6 kat artış göstererek, 59 milyondan 352 milyon dolara yükseldiğini kaydetti. Kızıltan, STG olarak 2011 yılında ilk olarak Rusya'da düzenlenen Prodexpo Gıda Fuarı'na katıldıklarını hatırlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.