Giriş Tarihi: 8.02.2016 12:52

Türkiye 2015'te beşik gibi sallandı

Kandilli Rasathanesi verilerine göre, 1 Ocak-31 Aralık 2015 döneminde ülke genelinde büyüklükleri Richter ölçeğine göre 0,3-6,1 arasında değişen 15 bin 344 deprem meydana geldi.

Kandilli Rasathanesi verilerine göre, 1 Ocak-31 Aralık 2015 döneminde ülke genelinde büyüklükleri Richter ölçeğine göre 0,3-6,1 arasında değişen 15 bin 344 deprem meydana geldi.Türkiye ve yakın çevresinde günde ortalama 42 sarsıntı yaşandı.

Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü verilerinden derlediği bilgilere göre, bu yıl büyüklüğü 3'ün altında 13 bin 920 deprem kaydedildi. Depremlerden bin 261'i 3'ün, 149'u 4'ün üzerinde ölçüldü.

Rasathane tarafından kayıt altına alınan Ege ve Akdeniz kıyılarında 5'in üzerindeki büyüklüğe sahip deprem sayısı ise 14 oldu.
DEPREM SAYISI BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE 514 ARTTI

2015'in en etkili depremi 16 Nisan saat 18.07'de Ege Denizi Girit açıklarında meydana gelirken, bu depremin büyüklüğü kayıtlara 6,8 olarak geçti. Rasathane yetkililerinden alınan bilgiye göre, 2015'teki deprem sayısı bir önceki yıla göre 514 arttı.

Yıl içerisinde Türkiye ve çevresinde hasar yapıcı bir deprem meydana gelmezken, 2014'teki gibi Ege Denizi, Girit Adası, Akdeniz ve Oniki Adalar bölgesi depremlerindeki yoğunlaşmalar dikkati çekti. Özellikle Gökova, Bodrum, Fethiye gibi Ege kıyılarında sismik fırtınalar olarak adlandırılan deprem kümelenmeleri gözlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.