Giriş Tarihi: 9.5.2009 14:12 Son Güncelleme: 9.5.2009 14:12

Türkiye'de doğurma ve doğurganlık yaşı düşüyor

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) istatistiki verilerine göre Türkiye'deki toplam doğurganlık hızı, 2025'e kadar yüzde 8 oranında düşecek.

Geçen sene yüzde 2,15 olan doğurganlık hızının, 2025'ta 1,97'nin altına inmesi bekleniyor. Veriler ayrıca doğum hızındaki düşüşle ölüm hızı arasında ters bir orantı yaşanacağını gösteriyor.
TÜİK'in verileri, genç anne olmanın gelecek yıllarda Türk toplumunda daha çok rağbet göreceğine de işaret ediyor. Düşen doğurganlık hızına paralel olarak çocuk doğurmada ortalama yaşın da 2025'e kadar yüzde 2,6 düşmesi ve günümüzde 27,2 olan doğurma yaşının 26,6'ya inmesi bekleniyor.
Artan sağlık yayınları ve toplumunun bilinçlenmesine paralel olarak yaşam süresinin de 2025 yılına kadar toplamda 2,3 yıl artacağı tahmin ediliyor. Buna göre 2008'de 76'nın altında olan ortalama yaşam süresi, 2025 yılında 79'a kadar çıkacak.
Aynı verilere göre 2008'de binde 6 olan ölüm hızı, 2025'e kadar binde 7'ye çıkacak. Doğum hızı ise binde 18'den 15'lere inecek.
Toplumların gelişmişlik seviyesinin en önemli göstergelerinden biri olarak kabul edilen bebek ölümlerinin azalması da beklenen gelişmelerden biri. Buna göre 2008'de binde 16 olan bebek ölüm hızı 2025'te binde 9'ların altına inerek, 17 yılda yarıya yakın düşüş kaydedecek.
Türkiye nüfusununsa 2025 yılına kadar yüzde 18 artarak 84 milyona yaklaşacağı tahmin ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.