Giriş Tarihi: 11.12.2013

Türkiye'nin Erasmus başarısı

Türkiye, Avrupa'da Erasmus Programı'na katılan üniversiteler içinde yüzde 97 ile en başarılı üçüncü ülke oldu. Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve yükseköğretim kurumlarının birbirleri ve iş dünyası ile işbirliği yapmalarını destekleyen Erasmus Programı kapsamında, 2014-2020 arasında Erasmus+Programı'ndan faydalanacak üniversiteler belirlendi. Türkiye'den yapılan 166 başvurudan 162'si yüksek öğrenim kurumu Erasmus+ Programı'ndan faydalanmaya hak kazandı. Bu sonuçlarla Türkiye'de Erasmus Programı'ndan faydalanan üniversite sayısı 154'ten 162'ye çıkmış oldu.

TÜRKİYE ÜÇÜNCÜ ÜLKE

Tüm Avrupa'da toplam 4 bin 578 başvurudan 4 bin 309 yükseköğretim kurumunun başvurusu kabul edildi. Avrupa'daki başarı oranı ortalama yüzde 94, Türk üniversitelerinin başarı oranı yüzde 97 oldu. Bu oran ile Türkiye, İngiltere ve Almanya'dan sonra Erasmus Programı'na katılan üniversite oranında en başarılı üçüncü ülke oldu. Türkiye'deki üniversiteler 2014-2020 dönemi için tüm Avrupa'da Erasmus+ programı kapsamında başarılı olan 4 bin 147 yükseköğretim kurumu ile işbirliği anlaşması imzalayabilecek.

52 MİLYON EURO HİBE

AB Bakanlığı Türkiye Ulusal Ajansı, 2013-2014 akademik yılında Erasmus Programı kapsamında yürütülecek yüksek öğrenim değişimleri için 154 yükseköğretim kurumuna yaklaşık 52 milyon euro hibe desteği sağlamış ve bu çerçevede toplamda 22 bin üniversite öğrencisi ve personeli Avrupa üniversitelerine giderek eğitim imkânına kavuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.