Pazartesi 01.07.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 01.07.2013

Tuzu 3 gram azalt, 3 milyar TL kazan

Türk Böbrek Vakfı: Günlük tuz tüketiminin 3 gram azaltılmasıyla her yıl yüzde 2-3 oranında artan kronik böbrek yetmezliği hastası sayısında azalma olacak ve yılda da 2-3 milyar TL'lik tasarruf sağlanacak

Türkiye için günlük tuz tüketiminin 3 gram azaltılmasıyla, yılda 2-3 milyar liralık tasarruf öngörülüyor. Türk Böbrek Vakfı (TBV) tarafından 2 yıl önce tuz tüketimin azaltılması amacıyla başlatılan kampanya, TBMM'den de destek buldu. İlk desteği İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na bağlı Halk Ekmek Genel Müdürlüğü'nden alan kampanya, üretilen tüm ekmek çeşitlerinde tuz oranının azaltılması ile somut olarak başladı. TBV Başkanı Timur Erk, özellikle gazlı içecek, cips, hazır çorba, sucuk, peynir, zeytin, turşu ve benzeri yüksek miktarda tuz içeren gıdaların, kamu sağlığı açısından dikkatle izlenmesi çağrısında bulunarak, paketli gıdalarda tuz ve/veya sodyum oranının, halkın rahatça anlayabileceği kırmızı, sarı ve yeşil renkli noktalarla belirtilmesi gerektiğini vurguladı.

65 BİN DİYALİZ HASTASI VAR

Tuz tüketiminin azaltılmasıyla her yıl yüzde 2-3 artan son dönem kronik böbrek yetmezliği hasta sayısında azalmanın söz konusu olacağını kaydeden Timur Erk, "Günlük tuz tüketiminin 3 gram azaltılmasıyla yılda 2-3 milyar lira tasarruf yapabilir. 65 bin diyaliz hastasının masraflarının da aynı boyutlarda olduğu düşünülürse, yapılacak tasarruf Türkiye için çok önemli bir adımdır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.