Çarşamba 05.01.2011

Üçüncü köprüde tren yolu sürprizi

Ulaştırma Bakanlığı bu ay içinde ihale ilanını vereceği 3. Boğaz Köprüsü'nün projesi üzerinde değişikliğe gidiyor. Tren geçişi için köprü ya iki katlı olacak, ya da şerit sayısı dörtten beşe çıkarılacak

İstan bul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü projesinde sürpriz değişiklik. Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü boğaz köprüsü için bu ay içinde ihale ilanına çıkacak. İhale ilanına çıkmadan önce köprü projesinde önemli değişiklikler yapılmasına karar verildi. Bakanlık, köprüden trenlerin de geçebilmesi için projede değişiklik kararı aldı. Köprü ya iki katlı olarak yapılacak ya da 2x4 şeritten 2x5 şeride çıkarılacak. Köprü 2 katlı yapılırsa üstünden motorlu araçlar, altından tren geçecek. Köprü 2x5 şerit yapılırsa 2 şerit trenler tarafından kullanılacak. Projede yapılacak değişiklik, köprünün 1 milyar dolar olan maliyetini 250-300 milyon dolar civarında artıracak.
HEM ŞEHİR İÇİ, HEM TRANSİT GEÇİŞ

Köprü gündeme geldiğinde dünya örneklerini inceleyen Ulaştırma Bakanlığı, motorlu taşıtlar ile trenlerin geçebileceği bir köprü yapılmasını gündeme getirmişti. Ancak daha sonra köprüdeki demiryolu geçişi alternatifinden vazgeçilmişti. Yapılan hesaplarda köprünün maliyetindeki artışa göre, demiryolu geçişinin sağlayacağı avantajın çok daha fazla katma değer sağlayacağı ortaya çıktı. Kararda, İstanbul Boğazı'nın altından trenlerin geçişine imkan veren Marmaray projesindeki hesaplamaların da etkili olduğu öğrenildi. Hem şehir içi demir yolu ulaşımında, hem de transit tren geçişlerinde kullanılacak Marmaray'ın ileriki yıllarda talepleri karşılamayacağı tahmini üzerine üçüncü köprüye demiryolu hattı yapılmasına karar verildi. Projede yapılacak değişiklikle Türkiye'de ilk defa motorlu taşıtlar ile trenlerin birlikte kullanacağı bir köprü inşa edilmiş olacak. İki ayrı alternatif üzerinde çalışan Ulaştırma Bakanlığı, önümüzdeki günlerde alternatifler içerisinden birini seçerek projeye son halini verecek. Dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye yakın ilgi duyduğunu anlatan yetkililer, "Başta Japonya, Kore ve Çin olmak üzere değişik ülkelerden ilgi var. Fransız ve İtalyanlar da proje ile ilgileniyor" dediler.
AYAKTAN AYAĞA 1275 METRE
Üçüncü boğaz köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Avrupa yakasından Kınalı TEM Otoyolu kavşağından başlayıp, Adapazarı Akyazı'da TEM Otoyolu ile birleşecek. Toplam 260 kilometrelik projenin içinde yer alan üçüncü boğaz köprüsü Sarıyer'in Garipçe ile Beykoz'daki Poyrazköy mevkii arasına inşa edilecek. Asma köprünün uzunluğu bin 875, iki ayak arasındaki uzunluğu ise bin 275 metre olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.