Cumartesi 08.11.2009

Ürüne GDO'lu yazmak zorunlu hale getiriliyor

Yeni yönetmelikle, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar içeren ürün etiketine GDO'lu yazılması zorunlu. Etiketlere GDO'suz yazmak ise yasak

GDO'lu ürünlerle ilgili olarak hazırlanan yönetmelikle birlikte yaşanacak en büyük değişim, bundan böyle GDO içeren ürünlerin etiketine, "GDO'lu" yazma zorunluluğunun getirilmesi. GDO'suz ürünlerin etiketine "GDO'suz" yazmak ise yasak.

NELER GETİRİYOR?

Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nca hazırlanan ve 26 Ekim'de Resim Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren "Gıda ve Yem Amaçlı Genetik Yapısı Değiştirilmiş Organizmalar ve Ürünlerin İthalatı, İşlenmesi, İhracatı, kontrol ve Denetimine Dair" yönetmelik, bebek mamalarında GDO kullanılmasına getirdiği yasakla dikkat çekiyor. Yönetmelikle, GDO'suz ürünlerin etiketine, "GDO'suz" ibaresinin konulması yasaklanırken, GDO içeren ürünlerin etiketinde "GDO'lu" yazmak zorunluluğu getirildi. Gıda ve yem, GDO'lardan biri ya da bir kaçını, toplamda en az yüzde 0.9 oranında içeriyor ise GDO'lu olarak kabul edilecek. GDO, Avrupa Birliği'nin de (AB) yıllardır gündeminde. AB üyesi ülkelerde bu ürünlere sıkı bir denetim ve etiketleme politikası uygulanıyor. GDO etiketlemesi yapılabilmesi için ürünün, yüzde 0.9 oranında GDO içermesi gerekiyor. Avrupa Birliği üyesi ülkelerde GDO konusundaki uygulamalar, 1829/2003 sayılı yönetmeliğe göre yürütülüyor. AB'de GDO'lu ürünlerin üretimi, ithalatı, kullanımı kabul edilmiyor. AB içinde GDO üretimini yasaklayan 6 ülke var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.