Salı 17.08.2010

'Üzgünüz ama hâlâ her şey eskisi gibi'

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı'nın ortaklaşa hazırladığı deprem araştırmasının sonuçlarına göre, İstanbul'daki binaların yüzde 30'u yıkılma riski taşıyor. En az 4 milyon insanın da olası bir depremde güvenliği yok. İlçelerdeki binaların durumlarına bakıldığında, Zeytinburnu'nda yüzde 14,3, Fatih'te 9,8, Küçükçekmece'de yüzde 16,9, Bayrampaşa'da yüzde 30,7, Bahçelievler'de yüzde 73,4 ve Güngören'de 76,5 oranında depreme dayanıksız bina olduğuna dikkat çekiliyor.
"UYARMAKTAN BIKTIK"
İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Naci Görür, araştırmanın sonuçlarını şöyle değerlendirdi. "Beklenen Marmara depremi geldiği zaman ne kadar kayıp verileceğini hâlâ kestiremiyoruz. 1999 depreminin ardından Marmara için beklenen depremin 30 sene içinde gerçekleşme olasılığının yüzde 62 olduğunu açıklamıştık. 2029'a kadar her an Marmara'da bir deprem olmasını bilimsel olarak bekliyoruz. Üzgünüz ama her şey hâlâ eskisi gibi. Uyarmaktan bıktık ama ortada yapılan bir şey yok. Bir bilim insanı olarak artık konuşmak bile istemiyorum." 10 senedir Marmara Denizi'nde yaptıkları araştırmalarla Marmara'nın belirli bir zaman içinde büyük bir depremle sınanacağına dikkat çeken Görür, "En az 7.2 büyüklüğünde deprem bekleniliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.