Giriş Tarihi: 20.02.2011

Uzmanlar ne diyor?

'KAMU GÜVENCESİ OLMAMASI'
Eyüp Muhcu (TMMOB Mimarlar Odası Genel Başkanı): "Haydarpaşa yangını ortaya çıkardı ki, restorasyon işleri uzman kuruluşlara verilmiyor ve denetimler devre dışı bırakılıyor. Kültür varlıklarımızın kamu güvencesi bulunmadığı için benzer yangınların olması kaçınılmaz. Restorasyon, temizlik gibi işler kurallara uygun yapılmıyor. O nedenle başka doğal afet riskleri de bulunuyor. Hiçbiri tesadüf değil. Telafisi mümkün olmayan ciddi durumlarla karşı karşıyayız. Kültür Bakanlığı ve kamu kurumları kültür varlıklarına sahip çıkmalı."
'DETERJAN BİLE HESAPLANMALI'
Can Atalay (Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi Vekili): "Tarihi ve kültürel değeri olan binalarda herhangi bir işlemin nasıl yapılacağı mevzuatta belirlenmiş. Haydarpaşa'da usule uyulmadan yapıldığı belirgindi. Tadilat ya da diğer işleri yapacak kuruluşların bir takım yeterliliklere sahip olması gerek. Bu tür miraslar kamusal görev olarak addedilmeli. Yangın ve depreme karşı her düzeyde güvenliliğinin sağlanması lazım. Temizlik sırasında kullanılan deterjanın bile nasıl bir sonuca yol açacağını hesaplanmalı."
'KOMPLO TEORİSİNE LÜZUM YOK'
Ahmet Emre Bilgili (İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü): "Yangının nedenini henüz bilmiyoruz. Ancak restorasyon çalışması yok. Eser zaten vakıflara ait. Bizimle tarihi eser olmasından başka bir ilişkisi yok. Arka arkaya gelen bu yangınlarla ilgili de komplo teorisi üretmeye lüzum yok sadece gerekli tedbirler alınmalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.