Pazar 14.02.2010 12:26
Son Güncelleme: Pazar 14.02.2010 13:19

Vazgeçilemeyen isimler

Türkiye'de 2009 yılında yeni doğan kız çocuklarına ''Zeynep'', erkek çocuklarına ise ''Yusuf'', en fazla verilen isim oldu.

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, ülke genelinde 1 Ocak-31 Aralık 2009 tarihleri arasında aileler 2007 ve 2008 yıllarında olduğu gibi yeni doğan erkek bebeklere en fazla ''Yusuf'' ismini verdi.
Bu dönemde ülke genelinde 10 bin 775 aile erkek bebeklerine ''Yusuf'' ismini verirken, 9 bin 536 aile ''Arda'', 8 bin 884 aile ''Mehmet'', 7 bin 308 aile ''Ahmet'', 7 bin 65 aile ise ''Enes'' isimlerini tercih etti. Kız bebeklerde de 2007 ve 2008 yıllarındaki gibi en fazla ilgi gören isim ''Zeynep'' oldu.
Türkiye'de 2009 yılında ''hayata merhaba'' diyen 15 bin 97 kız bebeğe ''Zeynep'' adı verildi. Zeynep'in ardından 12 bin 124 kız bebeğe ''Elif'', 8 bin 90 bebeğe ''Ecrin'', 7 bin 712 bebeğe de ''Yağmur'' isimleri konuldu.
''FATMA'DAN ZEYNEP'E, MEHMET'TEN YUSUF'A''
Bu arada, 1980-1990 yılları arasında en fazla kullanılan isimler, kızlarda Fatma, Ayşe, Emine, Hatice ve Zeynep olurken, erkeklerde sıralama Mehmet, Mustafa, Murat, Ahmet ve Ali şeklinde olmuştu.
2000 ve 2005 yıllarında ise kızlarda Zeynep, Merve, İrem ve Fatma, erkeklerde Mehmet, Yusuf, Furkan, Mustafa ve Emre çocuklara en fazla konulan isimlerdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.