Pazar 06.12.2021
Son Güncelleme: Pazartesi 06.12.2021

Yargıtay: Sosyal medyada kızlık soyadı suç değil

Yargıtay, boşanma davasında, kadının sosyal medyada kızlık soyadını kullanmasının “güven sarsıcı davranışa kanıt olamayacağını” belirterek yerel mahkemenin kararını bozdu

Yargıtay, Ankara'da bir çift arasında yaşanan boşanma davasında, kadının sosyal medyada kızlık soyadını kullanmasının güven sarsıcı davranışa kanıt olamayacağını belirterek yerel mahkemenin kararını bozdu. Ankara'da 7 yıl önce ikinci evliliğini yapan İ.A., karısı G.A.'ya boşanma davası açtı. İ.A. dilekçesinde, karısının sosyal medya hesaplarında 7 yıl boyunca kızlık soyadını kullandığını, ilk evliliğinden olan çocuklarının kendisini ziyaret etmesinden rahatsızlık duyduğunu ve kendisine hakaret ettiğini belirtti.

Aile Mahkemesi'ndeki boşanma davasında kadın ise kocasının kendisine ağır hakaretler ettiğini, kapıyı kilitleyerek kendisini eve almadığını söyledi. Mahkeme, tarafların eşit kusurlu olduğu kabul ederek erkeğin boşanma davasını kabul etti. Tazminat taleplerini reddeden mahkeme, kadın lehine tedbir ve yoksulluk nafakasına hükmetti. Karara Ankara Bölge Adliye Mahkemesi (BAM) de ilk mahkemenin kararını onadı. İtiraz üzerine dosyayı inceleyen Yargıtay 2. Hukuk Dairesi ise kadının kusurlu bulunduğu "Sosyal medya hesaplarında kızlık soyadını kullanması" gerekçesinin kadının güven sarsıcı davranışının kanıtı olarak kabul edilemeyeceği vurgulayarak kararı bozdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.