Yengelikten patronluğa
Eşinin ölümünden sonra, sahip oldukları araç servisinin başına geçen Ayçin Veziroğlu, önce "Yenge evine git de yemek pişir" diyen işçilere kendini kanıtladı. Ardından da yıllık cirolarını 2 milyon dolara yükseltti
EŞLERİYLE SARMA SARDI
Başındaki ağrılar nedeniyle doktora giden Tarık Veziroğlu'na beyin tümörü teşhisi konuldu. Hastaneye yatan Veziroğlu ameliyat edildi. Fakat bir süre sonra da deri kanseri (melenom) teşhisiyle sarsıldı. Çift, 300 bin lira kredi çekerek tedavi için ABD'ye gitti. Doktorlar 2 ay sonra artık yapılacak bir şey kalmadığını söyleyince de Türkiye'ye döndüler. Tarık Veziroğlu, 6 Aralık 2007'de vefat etti. Eşini kaybeden Ayçin Hanım kızıyla baş başa kaldı. Üstelik hem eşinin piyasaya olan borçlarını, hem de tedavi için çektikleri krediyi geri ödemesi gerekiyordu. Evliliği boyunca hiç çalışmamıştı. Kendi deyimiyle sudan çıkmış balık gibiydi. İşyerine gittiğinde hiç beklemediği bir tepkiyle karşılandı. Yıllarca Tarık Veziroğlu'na alışan personel, Ayçin Hanım'a "Yenge git eve yemek pişir" , "Elinin hamuruyla erkek işine karışma" gibi tepkiler verdi. Fakat 'yeni patron' yılmadı; personele kendini kabul ettirmek, otoriteyi sağlamak için uğraştı. Ve sonuçlarını da fazlasıyla aldı. Ayçin Veziroğlu, iş hayatına atıldığı o ilk günleri şöyle anlatıyor: "Eşimi kaybettikten sonra büyük bir boşlukta hissettim kendimi. İşyeri, çalışanlar, borçlar, kızımız... Hepsi gözümde büyüyordu. Çünkü 17 yıl eşime ve çocuğuma baktım. Hiçbir iş yapmadım. Zaten eşim de çalışmamı istemiyordu. Eşimden devraldığım bayrağı taşıyabilmem için çalışanlara kendimi kanıtladım. Şirkete gelen müşteriler kur yapıyordu. Bir kadın olarak bunlarla uğraşmak büyük bir sıkıntı yarattı bende. Şimdi hem müşterilerimizle hem çalışanlarımızla tek vücut halindeyiz." Çalışanların eşleriyle de görüştüğüne dikkat çeken Ayçin Veziroğlu şöyle devam ediyor: "Evli olanların eşleriyle sık sık telefonla konuşurum. Evlerine gidip, birlikte yemek yapıp, sarma sararım. Yıllık 2 milyon doların üzerinde bir ciro yapıyoruz. Genel müdürlüğümüzün desteği, katkılarıyla bu rakamı daha yukarılara çekeceğiz. Çünkü personelim, şirketimizi Türkiye'nin gururu haline getirmek için söz verdi."
'CEBİM 24 SAAT AÇIKTIR'
Personelin saçına, sakalına ve giyim kuşamına özen gösterdiğinin altını çizen Ayçin Hanım, "Bir personelime, 'Saçını kes' dedim. Bana, 'Tarık abim uzun saç severdi' diyerek sert yanıt verdi. Yengelikten patronluğa geçmem başlarda sorun oldu. Ama şimdi hepsi 'yenge' demeyi bıraktı. 'Ayçin Hanım' diyorlar. Hepsi işi sahiplendi" diyor. İşin başına geçtikten sonra özellikle Nissan Genel Müdürlüğü'nün kendisine her konuda büyük destek verdiğinin altını çizen Ayçin Veziroğlu sözlerini şöyle tamamlıyor: "Her müşterimizde benim cep telefonum vardır. Müşteriler günün 24 saati bana ulaşırlar. Bazen kadın sesi duyunca, 'Özür dileriz' diyerek kapatırlar. Ardından ben arayan numaraya dönüp, doğru kişi olduğumu söyler, araçlarıyla ilgili sorunlar konusunda kendilerini bilgilendiririm."
EN SON HABERLER
- 1 Ahırdan kaçan boğa ortalığı birbirine kattı
- 2 Manisa T Tipi Cezaevinde yangın: 1 ağır yaralı
- 3 Açık unutulan ocak karı kocayı hayattan kopardı
- 4 Kız isteme dönüşü feci kaza: 14 yaralı
- 5 Atatürk Üniversitesi öğrencisi Turgut’tan gururlandıran başarı
- 6 İzmir'de yangın faciası! 2 yaşındaki çocuk hayatını kaybetti
- 7 Alanya’da tüp gazdan zehirlenen karı-koca yaşamını yitirdi
- 8 Muş Vakfı başarılı öğrencileri İstanbul'da ağırladı! ‘’Gençler Bilimle, Gençlerle Geleceğe’’
- 9 Üsküdar'daki barış buluşması çatışmaya döndü! 3 ölü, 5 yaralı
- 10 Yolun karşısına geçmek isteyen kadın aracın altında kaldı