Giriş Tarihi: 1.12.2014 18:28

Yeni yemek dergisi "Lokma" tanıtıldı

Türkiye'nin "en büyük" yemek bloğu Portakal Ağacı ile Albayrak Yayın Holding'in birlikte hazırladığı yeni yemek dergisi "Lokma" tanıtıldı.

Beykoz Mihrabat Korusu'nda düzenlenen tanıtım toplantısına, Albayrak Holding Üst Yöneticisi (CEO) Ömer Bolat, Lokma Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Hatice Özdemir Tülün, Yenişafak Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Karagül katıldı.
Toplantıda konuşan Bolat, Albayrak Holding olarak medya alanında yeni hamlelere devam ettiklerini belirterek, Lokma Dergisi'nin aylık olarak çıkarılacağını söyledi.
Bolat, sanayi ve ticaret alanında uzun yılları geride bırakan holdingin, 20 sene önce medyaya giriş yaptığını ifade ederek, sektördeki gelişimlerinin devam ettiğini anlattı.
Albayrak ailesinin Türkiye'ye, halka ve değerlere olan sarsılmaz bağlığı ve misyon duygusuyla bu çalışmaları yaptığını ve desteklediğini kaydeden Bolat, dünyada vazgeçilemeyecek birinci sektörün gıda olduğunu dile getirdi.
Bolat, Türkiye'nin en büyük sektörünün yıllık cirosu 300 milyar dolar olan perakende ticaret sektörü olduğuna dikkati çekerek, "Perakende ticarette de en büyük alt sektör yiyecek-içecek sektörüdür. Onu adeta bir ihtiyaçtan kültüre, lezzete, damak tadına ve mesleğe dönüştüren de yemek kültürü olmaktadır" diye konuştu.
Albayrak Yayın Holding olarak dergicilik alanında kaliteli ve başarılı projeleri olan çalışmalarının yanı sıra, yeni bir projeyle yola çıktıklarına işaret eden Bolat, şöyle devam etti:
"Ortağımız Portakal Ağacı grubu. Dergimizin ismi Lokma. Bu isim tesadüfen verilmedi. Kanaat etmeyi çağrıştırıyor. Kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'de yüce Allah biz kullarına, 'Yiyiniz, içiniz ama israf etmeyiniz. Çünkü Allah israf edenleri sevmez' buyuruyor. İşte Lokma dergimiz yemek kültürü alanında çok geniş muhtevayı okuyucularına sunarken, kanaat etmek, şükretmek sorumluluğunun da bilincinde olacak vicdanın da sesi olacaktı. Ayrıca yemek, içmek konusunun bir insan sağlığı, bir de helal rızık açısından büyük önemi bulunmaktadır. İşte bütün bu konular, bütün boyutlarıyla Lokma Dergisi'nde ele alınacaktır."
TÜLÜN: "İLHAM KAYNAĞI OLALIM İSTEDİK"
Lokma Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Hatice Özdemir Tülün de Portakal Ağacı'nın 2003 yılında yabancı dergilerden alınan yemek tariflerini ailesinin üstünde test eden bir genç kızın günlüğü olarak başladığını aktararak, 11 yıl içinde binden fazla tarif denenen ve 450 binin üzerinde takipçiye ulaşan bloğun yılda 3 milyon kadar ziyaretçisi bulunduğunu bildirdi.
Tülün, bloğun dijital platformda Türklerin güzel yemekleri olduğunu ve görsel alanda iyi sunumlara sahip yemeklerin çıkabileceğini gösterdiğini ancak kağıt üzerinde rekabeti hala yabancı yemeklerin kazandığını söyledi.
Bu duygularla Albayrak Yayın Grubu'nun da desteğiyle Lokma Dergisi'ni hayata geçirmeye karar verdiklerini dile getiren Tülün, "Amacımız, 11 sene önce nasıl ki bir genç kız şu anda bu noktaya gelip, büyük bir yemek dergisine öncülük edebilecek aşamaya geldiyse, bundan 15 yıl sonra Türkiye'nin en büyük ve en genç yemek şefleri, yemek yazarları ortaya çıksın ve biz onlara ilham kaynağı olalım istedik" ifadelerini kullandı.
Tülün, bu sayede, Lokma'nın aldığı destek ve ilhamla yeni yemekler denemeye çalışıp, yabancı yemeklerden ziyade varolan değerler kadar güzel yemekler üretmeye çalışacak gerçek şeflerin ortaya çıkarabileceğini düşündüklerini belirtti.
Hatice Özdemir Tülün, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Şefi ortaya çıkarmak, çok önemli. Hepimizin hayali olan bir şey, daha da önemlisi hepimiz için bu yemekleri yapıp, bu insanları belki de gerçekten evlerinde çocukları, sevdikleri için yemek yapacak insanlara ilham kaynağı olmak. Çünkü biz diyoruz ki; hiçbir yemek paylaşılmadıkça, hiçbir lokma bölüşülmedikçe bir şey ifade etmiyor."
TÜM YÖRELERDEN TARİFLER
Türkiye'nin "en büyük" yemek bloğu olan Portakal Ağacı ve Albayrak Yayın Holding'in ortak çalışmasının ürünü olan Lokma Dergisi'nde Türk kültürüne uygun tarifler yer alıyor.
Ülkenin tüm yörelerinden sebzeli, etli, tatlı, tuzlu gibi çeşit ve tariflere yer verilen derginin en önemli özelliklerinden biri de tariflerin hepsinin mevsimine uygun doğal malzemelerle hazırlanması olarak belirtiliyor.
Aylık yayınlanacak dergide okurlar için, "Pazar Arabası", "Ayın Meyvesi", "Sağlıklı Lezzetler", "Tek Çeşit", "Kiler", "Biz bulduk", "Dosya", "Oltaya Takılanlar", "Sağlıklı Tatlar", "Beslenme Çantası", "Kitaptan Fırlamış Gibi" "Sağlıklı Tatlar", "Beslenme Çantası" gibi bölümler yer alacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.