Cumartesi 13.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2009

YÖK, Sabancı krizini 'yönetmelikle' çözdü

YÖK ile Sabancı Üniversitesi arasındaki kriz çözüldü. Yatay geçişlere taban puan şartı getirildi. İsteyen üniversite, bu sistemi uygulayabilecek

YÖK, Yatay Geçiş Yönetmeliği'nde yaptığı değişiklikle, Sabancı Üniversitesi'nde uygulanan sisteme yönelik sorunu çözdü. YÖK, yaptığı yönetmelik değişikliği ile vakıf ve devlet üniversitelerindeki yatay geçişlere taban puan şartı getirdi. Böylece, bölüme değil programa öğrenci alarak iki yıl sonunda öğrencilerin istedikleri bölüme geçmelerine olanak sağlayan Sabancı, Okan ve Işık üniversitelerinde uygulanan sistem, tüm üniversiteler için geçerli hale geldi. Sabancı Üniversitesi Rektörü Tosun Terzioğlu, "Sistemimize devam edebileceğimizi öğrenmek sevindirici" dedi. Terzioğlu, "Bu değişiklikle, 10 yıldır Sabancı Üniversitesi'nde başarıyla uyguladığımız sistemimizin sürdürülmesinde hiçbir tereddüde yer olmadığı anlaşılmıştır. YÖK, yaptığı bu yeni düzenlemeyle isteyen üniversitelerin benzer sistemleri geliştirip uygulamasının da yolunu açmış ve bu hususta karar verici organ olarak üniversitelerin senatolarını işaret etmiştir" diye konuştu. YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. İzzet Özgenç, yatay geçişlerin hangi sınıflarda yapılabileceğinin üniversite senatoları tarafından belirleneceğini kaydetti. Özgenç, değişiklik kararının oy birliğiyle alındığını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.