Perşembe 22.08.2013

Yüzde 58 sezaryen doğumu tercih etti

Türkiye'de 2012 yılındaki doğumların yüzde 47.43'ü normal, yüzde 52.57'si sezaryen iken, 2013'ün ilk 6 ayındaki doğumların yüzde 41.40'ı normal, yüzde 58.60'i de sezaryen olarak gerçekleştirildi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ve OECD raporlarında; yıllar itibarıyla toplam doğumlar içinde sezaryen doğum oranının gittikçe arttığı görülüyor. DSÖ'nün 2008 yılı rakamlarına göre, sezaryenlerde gereksiz olanların oranı Türkiye'de yüzde 21.2 ve maliyeti ise 18 milyon dolar olarak açıklanmıştı. Türkiye yüzde 47.7 sezaryen doğumla, en fazla doğumun olduğu Brezilya ve Çin'den sonra üçüncü ülke olmuştu. SGK'nın 2011 Medula Sistemi verilerine göre, Türkiye'deki doğumların yüzde 45.54'ü normal, yüzde 54.46'sı sezaryen doğum. Geçen yılki doğumların ise yüzde 47.43'ü normal, yüzde 52.57'si sezaryen iken, 2013'ün ilk 6 ayında doğumların yüzde 41.40'ı normal yolla, yüzde 58.60'ı sezaryenle oldu. Yeşil Kartlıların GSS kapsamına alınmasıyla 2013'ün ilk yarısında sezaryen doğum oranı artarak, yüzde 37.7 oldu. Özel sağlık tesislerindeki doğumlara bakıldığında sezaryen doğumların soysaekonomik durumu gelişmiş illerde yüksek çıktığı tespit edildi. Adana, Antalya, Osmaniye, Samsun, Trabzon, Ankara, Tekirdağ, Bursa, Batman, Gaziantep, İstanbul sezaryen doğumun en yüksek iller sıralamasını oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.