EMRE AKÖZ

Denizi bile su bastı!

Şehirleşiyoruz... Sanayileşiyoruz... Küresel ekonomiye bağlanıyoruz... Ancak tarım kültürü Türkiye'de hâlâ etkin. Sadece nüfusun yüzde 37'sini oluşturan köylüleriyle değil... Simgesel düzeyde, kentlinin diline yansımasıyla da etkin.
Mesela dün İstanbul'u sel götürürken, Gülben Ergen programına "Ne yağmurlu, ne bereketli bir gün" diye başlamaz mı? 'Aman bu kadın ne diyor' demeye kalmadan, Ergen gayet profesyonelce durumu toparladı selin yol açtığı olumsuz durumları sayıp dökmeye başladı.
Bizim geleneksel kültürde yağmura 'rahmet' denir ve genellikle olumlu bir şey olarak algılanır. Niye? Çünkü köylü için yağmur iyi bir şeydir, ekine bereket getirir. Nineler, dedeler kentli torunları yağmurdan yakındığında, "Rahmettir, berekettir" diyerek onları sustururlardı.
İşte o gafı Gülben Ergen bu kültürün etkisiyle yaptı.
Yine dünün en çarpıcı sözlerinden biri AB'ye katılım süreci konusunda uzman olan Cengiz Aktar'dan geldi. Yolumuzun uzun ve zorlu olduğunu belirten Aktar, "Yapacak çok işimiz var" dedi ve ekledi: "Şu halimize baksanıza... Denizi su bastı!"

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.