EMRE AKÖZ

Dinleyiciye işkence

İnsanların şirketlerde ya da TV'de konuşmak yapmak durumunda kalması çağdaş yaşamın bir özelli. Eskiden patronlar, müdürler, siyasetçiler, dernek yöneticileri, sunucular, spikerler, şarkıcılar vs. bir topluluk ya da kamera karşısında konuşurdu. Sıradan insanların başına böyle bir olay nadiren gelirdi.
Artık durum değişti. Diyelim ki alışveriş merkezinde yürürken aniden bir mikrofon uzatılıyor... Şirketlerde proje hazırlayanlar bununu topluluk önünde sunuyor...
Peki bu konuşmalar nasıl olmalı? Gelin bir değişiklik yapalım ve olaya tersten bakalım: Dinleyiciyi sıkıntıdan patlamak için neler yapmalısınız?
* Konuşmaya geç başlayın.
* Notlarınızı önceden sıraya sokmadığınız için birkaç dakikayı da böyle kaybedin.
* Toplantıyı düzenleyenlere teker teker, uzun uzun teşekkür edin.
* Kağıttan okuyun.
* Konuşmanızı rakamlara boğun.
* Sakın gündelik hayattan örnekler vermeyin.
* Teknik terimleri art arda dizin.
* Gülümsemeyin.
* Konuşmayı mümkün olduğu kadar uzatın.
* Espri yapmayın.
Eğer bu ilkelere uyarsanız, garanti veririm, sıkıntıdan patlayan, esneyen, size sinir olan bir kitleyle karşı karşıya kalırsınız.
Başarılı olmak içinse formül belli: Yukarıdakileri tersine çevirin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.