EMRE AKÖZ

Sigarada sınıf ayrımı

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı <ı>25 <ı>Kasım <ı>2005'te Tekel'in Adana Sigara Fabrikası'nı kapatma kararı almıştı. Ancak bir süre sonra bundan vazgeçildi. Üretim tekrar başladığında nostaljik ürünler 'dönüş' yapacak:
<ı>Sipahi, <ı>Gelincik, <ı>Harman gibi eski sigaralar tekrar piyasaya sürülecek.
Bu haberi niye önemsedim biliyor musunuz? Hem devlet, hem de sivil toplumdaki <ı>çifte <ı>standart yüzünden. Hatta buna <ı>iki <ı>yüzlülük dahi diyebilirsiniz! Çelişkiye bakar mısınız: Bir yandan sigara karşıtı kampanyalar düzenleniyor, yasalar filan hazırlanıyor. Öte yandan devlet sigara üretimini ' geliştirerek' sürdürüyor.
Hadi diyelim devlet böyle... Sivil toplum farklı mı? Siz bugüne kadar sigara karşıtlarının, Tekel'i eleştirdiğini gördünüz mü? Tekel'e niye laf etmiyorlar biliyor musunuz? Çünkü anti-sigara kampanyaları esas olarak ' mutena' semtlerde (mesela Şişli'deki ' Dumansız Masa') yürütülüyor. Ve bu buralarda yerli sigara değil, yabancı sigara içiliyor. Tekel'in sigaralarını ise daha çok yoksul ve dar gelirli insanlar tüketiyor. Yani sigara karşıtı, tuzu kuru sivil toplumcular genel nüfusu değil, kendi çevrelerini düşünüyor. Bu yüzden de Tekel'i es geçiyorlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.