
Trafik nasıl rahatlar?
İstanbul'un trafik sorununa dokununca okurlarımızdan çok sayıda şikâyet ve öneri aldık.
Birinci köprü ve bağlantılı yollarla ilgili olanlardan bir derleme yaptım. (Parantez içindekiler benim notlarım):
* Orhan Yüksel: "İşe gidiş ve çıkış saatlerinde yani mesela sabah 7-8, akşam 18-19 saatleri arası özel araçlar daha fazla geçiş ücreti versin." (<ı>Bu <ı>öneri <ı>akşamları <ı>işe <ı>yarayabilir. <ı>Ancak <ı>unutmayın <ı>ki <ı>Anadolu'dan <ı>Rumeli'ye <ı>sabah <ı>geçişleri <ı>zaten <ı>parasız.) "Bir önerim daha var. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde katılma noktalarını azaltmak. Katılım noktaları trafiği yavaşlatıyor." (<ı>Makul <ı>ama <ı>şişmeler <ı>başka <ı>katılımlara <ı>kayacaktır.)
* Serkan Uzel (Kanada): "Toronto'dan bir örnek... Buradaki uygulamaya göre sabah ve akşam saatlerinde sol şeridi, içinde iki ve daha fazla yolcusu olan araçlar kullanabiliyor. Uymayana ceza var." (<ı>Cezayı <ı>kim <ı>uygulayacak? <ı>Bir <ı>yanda <ı>emniyet <ı>şeridine <ı>dalan <ı>askerler-bürokratlar-belediyeciler... <ı>Diğer <ı>yanda <ı>"Sen <ı>benim <ı>kim <ı>olduğumu <ı>biliyor <ı>musun" <ı>diye <ı>babalananlar...)
* Ahmet Kösembay: "Mesela ABD'de, okul kafeteryasına notlar asılır. 'Şuradan şuraya gideceğim, benzin parasını paylaşalım' gibi..." (<ı>Bence <ı>önce <ı>köprü <ı>geçiş <ı>fiyatını <ı>artıralım, <ı>sonra <ı>bu <ı>dediğiniz <ı>şirketlerde <ı>zaten <ı>uygulanır.)
* Kemal Topçu: "Trafiğin en çok şiştiği güzergâhlardan biri olan Maslak-Zincirlikuyu arasında bir trafik polisi dahi göremezsiniz. Trafik polisleri Ankara'da daha etkin." (<ı>Birçok <ı>okurumuzun <ı>gözlemi <ı>aynı: <ı>Sahi <ı>Ankara <ı>trafikçileri <ı>öyle <ı>mi?)
* Aras Delice: "Bence üniversite öğrencilerinde kurulan grupların araştırmaları sonucunda çok yararlı projeler çıkabilir." (<ı>Bence <ı>de <ı>çıkar <ı>ama <ı>kim <ı>uygulayacak?)
* Kutsal Karaduman: "Sirkeci'deki arabalı vapurlar 10 dakikada doluyor ama 20 dakika kalkış saatini bekliyor. İnsanlar da mecburen Beşiktaş'a yöneliyor." (<ı>Bilemiyorum: <ı>Arabalı <ı>vapur <ı>sayısını <ı>artırmak <ı>Boğaz <ı>'daki <ı>deniz <ı>trafiğini <ı>olumsuz <ı>etkileyebilir.)
* Bora Yavuz: "İki tekerlekli ulaşım araçları cazip hale getirilebilir. Nihat'ın ilk Barça-Real Sociedad maçına gitmiştim. Karşılaşma bitti. Seyircinin yarısı motorlarıyla şehre doğru aktı. 10-15 dakika sürdü bu. Ardından arabalar yollara düştü. Motor parkları, sağ şeridin motorlara serbest olması, köprü ücretlerinde indirim-muafiyet, verginin düşük tutulması etkili olabilir." (<ı>Bence <ı>de, <ı>özellikle <ı>fazla <ı>gürültü <ı>yapmayan <ı>türden <ı>motosikletlerin <ı>desteklenmesi <ı>gerekiyor.)
* Aydın Sınal: "Önce insanları eğitip, terbiye etmek gerek. Medeni toplumda her şey hallolur." (<ı>Sabahları <ı>köprüde <ı>oluşan <ı>yoğunluğun <ı>eğitimle <ı>bir <ı>ilgisi <ı>yok. <ı>Sizin <ı>dediğiniz <ı>park <ı>etmekle, <ı>yolcu <ı>alıp <ı>indirmeyle <ı>ilgili.)
* Uğur Barış: "Bu köprü yapılırken, 'Kendi kendini amorti ettiğinde, geçiş bedava olacak' denmişti. O süre çoktan doldu. Bedava olması gerekirken, sizin '10 liraya çıksın' öneriniz benim gibi ayda bir geçenlerin dahi tepkisini çeker." (<ı>Doğru, <ı>tepkinizi <ı>çeker. <ı>Ama <ı>trafiği <ı>hiç <ı>rahatlatmaz. <ı>Unutmayın <ı>ki <ı>sabahları, <ı>Anadolu-Rumeli <ı>geçişi <ı>zaten <ı>gişesiz <ı>ve <ı>trafik <ı>korkunç!)
* Murat İzmir: "Başbakanın plaka sınırlama önerisini 'demokratik' bulmuyorsunuz da, geçiş ücretinin 10 liraya çıkarılmasını mı demokratik buluyorsunuz?" (<ı>Evet, <ı>aynen <ı>öyle! <ı>Demokratiktir <ı>ama <ı>adaletli <ı>olmayabilir.)
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.