EMRE AKÖZ EMRE AKÖZ
18 Ocak 2007, Perşembe

Trafik nasıl rahatlar?

İstanbul'un trafik sorununa dokununca okurlarımızdan çok sayıda şikâyet ve öneri aldık.
Birinci köprü ve bağlantılı yollarla ilgili olanlardan bir derleme yaptım. (Parantez içindekiler benim notlarım):
* Orhan Yüksel: "İşe gidiş ve çıkış saatlerinde yani mesela sabah 7-8, akşam 18-19 saatleri arası özel araçlar daha fazla geçiş ücreti versin." (<ı>Bu <ı>öneri <ı>akşamları <ı>işe <ı>yarayabilir. <ı>Ancak <ı>unutmayın <ı>ki <ı>Anadolu'dan <ı>Rumeli'ye <ı>sabah <ı>geçişleri <ı>zaten <ı>parasız.) "Bir önerim daha var. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde katılma noktalarını azaltmak. Katılım noktaları trafiği yavaşlatıyor." (<ı>Makul <ı>ama <ı>şişmeler <ı>başka <ı>katılımlara <ı>kayacaktır.)
* Serkan Uzel (Kanada): "Toronto'dan bir örnek... Buradaki uygulamaya göre sabah ve akşam saatlerinde sol şeridi, içinde iki ve daha fazla yolcusu olan araçlar kullanabiliyor. Uymayana ceza var." (<ı>Cezayı <ı>kim <ı>uygulayacak? <ı>Bir <ı>yanda <ı>emniyet <ı>şeridine <ı>dalan <ı>askerler-bürokratlar-belediyeciler... <ı>Diğer <ı>yanda <ı>"Sen <ı>benim <ı>kim <ı>olduğumu <ı>biliyor <ı>musun" <ı>diye <ı>babalananlar...)
* Ahmet Kösembay: "Mesela ABD'de, okul kafeteryasına notlar asılır. 'Şuradan şuraya gideceğim, benzin parasını paylaşalım' gibi..." (<ı>Bence <ı>önce <ı>köprü <ı>geçiş <ı>fiyatını <ı>artıralım, <ı>sonra <ı>bu <ı>dediğiniz <ı>şirketlerde <ı>zaten <ı>uygulanır.)
* Kemal Topçu: "Trafiğin en çok şiştiği güzergâhlardan biri olan Maslak-Zincirlikuyu arasında bir trafik polisi dahi göremezsiniz. Trafik polisleri Ankara'da daha etkin." (<ı>Birçok <ı>okurumuzun <ı>gözlemi <ı>aynı: <ı>Sahi <ı>Ankara <ı>trafikçileri <ı>öyle <ı>mi?)
* Aras Delice: "Bence üniversite öğrencilerinde kurulan grupların araştırmaları sonucunda çok yararlı projeler çıkabilir." (<ı>Bence <ı>de <ı>çıkar <ı>ama <ı>kim <ı>uygulayacak?)
* Kutsal Karaduman: "Sirkeci'deki arabalı vapurlar 10 dakikada doluyor ama 20 dakika kalkış saatini bekliyor. İnsanlar da mecburen Beşiktaş'a yöneliyor." (<ı>Bilemiyorum: <ı>Arabalı <ı>vapur <ı>sayısını <ı>artırmak <ı>Boğaz <ı>'daki <ı>deniz <ı>trafiğini <ı>olumsuz <ı>etkileyebilir.)
* Bora Yavuz: "İki tekerlekli ulaşım araçları cazip hale getirilebilir. Nihat'ın ilk Barça-Real Sociedad maçına gitmiştim. Karşılaşma bitti. Seyircinin yarısı motorlarıyla şehre doğru aktı. 10-15 dakika sürdü bu. Ardından arabalar yollara düştü. Motor parkları, sağ şeridin motorlara serbest olması, köprü ücretlerinde indirim-muafiyet, verginin düşük tutulması etkili olabilir." (<ı>Bence <ı>de, <ı>özellikle <ı>fazla <ı>gürültü <ı>yapmayan <ı>türden <ı>motosikletlerin <ı>desteklenmesi <ı>gerekiyor.)
* Aydın Sınal: "Önce insanları eğitip, terbiye etmek gerek. Medeni toplumda her şey hallolur." (<ı>Sabahları <ı>köprüde <ı>oluşan <ı>yoğunluğun <ı>eğitimle <ı>bir <ı>ilgisi <ı>yok. <ı>Sizin <ı>dediğiniz <ı>park <ı>etmekle, <ı>yolcu <ı>alıp <ı>indirmeyle <ı>ilgili.)
* Uğur Barış: "Bu köprü yapılırken, 'Kendi kendini amorti ettiğinde, geçiş bedava olacak' denmişti. O süre çoktan doldu. Bedava olması gerekirken, sizin '10 liraya çıksın' öneriniz benim gibi ayda bir geçenlerin dahi tepkisini çeker." (<ı>Doğru, <ı>tepkinizi <ı>çeker. <ı>Ama <ı>trafiği <ı>hiç <ı>rahatlatmaz. <ı>Unutmayın <ı>ki <ı>sabahları, <ı>Anadolu-Rumeli <ı>geçişi <ı>zaten <ı>gişesiz <ı>ve <ı>trafik <ı>korkunç!)
* Murat İzmir: "Başbakanın plaka sınırlama önerisini 'demokratik' bulmuyorsunuz da, geçiş ücretinin 10 liraya çıkarılmasını mı demokratik buluyorsunuz?" (<ı>Evet, <ı>aynen <ı>öyle! <ı>Demokratiktir <ı>ama <ı>adaletli <ı>olmayabilir.)

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.