EMRE AKÖZ

Türkler ne kadar Türk?

İki yıl önceki genel seçimleri partiler açısından değerlendirirken, yarı şaka yarı ciddi, "MHP seçmeni ise olmayan bir şeye, Türk milletine oy veriyor" demiştim.
Milliyetçiler bu lafa bozuldular tabii. "Ne yani, Türk milleti yok mu" dediler. Akıllarına, "Bu sözle neyi kastediyorsun" diye sormak gelmedi.
İlk ciddi soruyu ise bir TV programında karşılaştığımız, şimdinin Ergenekon sanığı, Prof. Ümit Özdağ sormuştu.
Şakayla karışık biçimde anlatmaya çalıştığım şuydu:
'Irk' açısından bu toplumda 'Türk' azınlıktadır. Bir araştırma yüzde 12 gibi bir sonuç çıkarmıştı.
O halde ırka dayalı bir millet anlayışı yanlıştır. Türk milleti, kültürel ve siyasi olarak kurulmuştur.
Ancak Türk milliyetçileri, "Biz ırka bakmayız" deseler de ırka meraklıdır. Etnik açıdan mozaik olduğumuz söylendiğinde, Türkeş'in "Ne mozaiği lan, mermer, mermer!" diye tepki göstermesi bu yüzdendir.
Bugün ise Türk dediğimiz insan topluluğunun 8 farklı etnik grubun genlerini taşıdığını öğreniyoruz: İsviçre'deki iGenea'nın araştırmasında çıktı bu ortaya.
Bence bizim için o kadar önemli değil. Çünkü sadece çarşıda dolaşmak bile 'Tipik Türk' diye birisinin olmadığını gösteriyor.
Asıl ırka meraklı Almanlar düşünsün: Onların da ancak yüzde 25'i Germen'miş.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.