EMRE AKÖZ

'Pasifik' dizisinin yaratacağı polemiğe hazır mısınız?

Dün İzmir yangınına değindim ya... Bir aksilik olmazsa, önümüzdeki günlerde bu konuyu daha çok tartışacağız. Çünkü olay poplaşacak! Belki de magazin sayfalarından, birinci sayfalara zıplayacak.
Niye mi? Çünkü 18 Nisan'da NTV'nin kardeş kanalı CNBC-e'de 10 bölümlük bir mini dizi başlıyor.
Adı: 'The Pacific'.
Daha önce 'Kardeşler Takımı' dizisiyle Avrupa'nın Nazi'lerden kurtarılmasını anlatan Steven Spielberg ve Tom Hanks'in yeni konusu, Japonya'nın yenilgiye uğratılması.
"İkinci Dünya Savaşı'ndaki Pasifik Cephesi ile İzmir yangınının ne alakası var" diyeceksiniz... Var!
Bu dizide de olaylar, bireysel ve duygusal öyküler aracılığıyla anlatılıyor.
HBO kanalında gösterilen dizi, ABD'deki Kemalistleri hop oturtmuş, hop kaldırtmıştı.
Çünkü dizinin bir bölümünde, İzmir yangınından kaçıp, bin bir zorlukla Avustralya'ya ulaşan bir Rum ailenin öyküsüne değiniliyordu.
Tahmin edeceğiniz gibi dizideki aile Türkleri suçluyor, "Her şeyimizi yaktılar, canımızı zor kurtardık" diyor...
ABD'deki Kemalistler de, "Biz yapmadık, İzmir'i Ermeniler yaktı" diye HBO kanalını protesto ediyordu.
Soru şu: Dizi Türkiye'de olduğu gibi mi yayınlanacak; yoksa CNBC-e tarafından makaslanacak mı?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.