EMRE AKÖZ

11 bin 500 yargıç ve savcı niye susuyor?

Adalet Bakanı Sadullah Ergin, "Türkiye'de yargı, 250'si Yargıtay, 90'ı Danıştay olmak üzere, 340 üyeden ibaret değil... Ülkede 11 bin 500 yargıç ve savcı var. Onlara soralım. Hayır derlerse, ben bu işte yokum" demiş.
Önemli bir nokta bu!
Dikkat ederseniz, yüksek yargı üyeleri bağırıp çağırıyor... Ama yerel yargıç ve savcıların hiç sesi çıkmıyor.
Niye? Çünkü korkuyorlar!
Çoğu destek verecek ama... Ya Anayasa değişikliği gerçekleşmezse? HSYK kastının gazabından çekiniyorlar.
Eski DGB Savcısı Mete Göktürk ne demişti: "HSYK'nin aldığı kararlar denetime tabi değil. Yani yargıçlar, bakandan değil, kuruldan korkarlar. 'Yaptım oldu' dediği zaman yapacağınız bir şey yoktur."
Korkunun bir aracını ise Prof. Serap Yazıcı şöyle anlatıyor:
"HSYK kararları şeffaf değil. Kararlar yayınlanmadığı için, ne kamuoyu bu kararların mahiyetini biliyor, ne de hakim ve savcılar kendi meslektaşlarıyla ilgili evvelce alınmış kararların mahiyetini biliyorlar. Böylece hakim ve savcılar, gelecekte kendilerini ne tür kararların, ne tür tehditlerin beklediğini de bilmeyerek çalışmış oluyor." (Murat Aksoy'un söyleşisi, Yeni Şafak, 26 Nisan.)
İşte "rejim" diye savundukları bu!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.