EMRE AKÖZ

Okuduğunu anladın mı?

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD) 65 ülkede 15 yaşındaki gençlere uyguladığı PISA testinin sonuçları yayınlandı.
2009 verilerine göre, Türk gençlerinin dörtte biri okuduğunu anlamıyor.
Bu veriyi görünce rahatladım.
Çünkü benim faraza 'ak' dediğime, "Vay nasıl 'kara' dersin" diye tepki veren... 'Kötü' dediğime, "Bunun nesi 'iyi' imiş" diye itiraz eden... Yani apaçık biçimde yazdıklarımı, tersinden anlayanlar var.
"Yine mi derdimi anlatamadım" diye hayıflanıp duruyordum.
Olay şimdi anlaşıldı: Meğer bunlar 'anlama özürlü' imiş.
Bence bunun öğretimle bir alakası yok: Bir nevi üretim hatası ile karşı karşıyayız.
Aslında geri çağrılıp onarılmaları gerek ama hayat böyle değil.
Yetersiz bir akılla yaşayıp ölecekler.
Tamam yaşasınlar da, bunların ortalama engelliden çok önemli bir farkı var:
Bozuk olduklarının farkında değiller.

***
Bu olumsuz veri karşısında, ülkenin geleceği adına kaygılanan arkadaşlar var.
Bence hiç dert etmesinler.
Çünkü okuduğunu anlamayanlar, mesela yazılı sınavlarda eleniyor.
Hem zaten "okuduğunu" anlamamak ile "dinlediğini" anlamamak aynı şey değil.
Bunların içinde dinlediğini, duyduğunu gayet iyi kavrayanlar var.
Zaten hayat böyle dönmeseydi, Türkiye gelişen, büyüyen bir ülke olamazdı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.