EMRE AKÖZ

Âşıklar Treni

Pazar günü Bostancı'daki Balıkçı'dayız... Bilen bilir, trenler Balıkçı'nın hemen önünden geçer. Bu sebeple, "İçinden tren geçen restoran" diye anılır.
Neyse... Baktık, üzerinde "St. Valentine Express" yazan bir tren. Hızla geçip gitti.
Biraz araştırdım. TCDD'nin değil, bir şirketin organizasyonuymuş. Sapanca'ya gidip dönecek olan tren, 14 Şubat Sevgililer Günü için hazırlanmış.
İyi güzel de, trene niye St. Valentine'in (Aziz Valentine) adı verilmiş; işte onu anlamadım.
Sevgililer Günü, Hıristiyanlık öncesi dönemden kalma bir gelenektir.
Pagan kültürünü yok etmek için, bu tür törenlere, kutlamalara, anmalara, Kilise kendi damgasını vurdu.
Bu bir el koyma olayı. Ortadan kaldıramadığı için kendine mal etti adam!
Günümüzde bir eğlence ve tüketim günü haline geldi 14 Şubat... Arzu eden tüm dinliler ve dinsizler kutlayabilir.
Ama "St. Valentine" dediğiniz anda, olayı Hıristiyanlaştırmış oluyorsunuz.
Ne gerek var! Hıristiyanlaştırmayın da, Müslümanlaştırmayın da...
Trene "Âşıklar Treni" dersin, olur biter. Zaten bu özel tren hakkında internette yazan birisi de aynen o ifadeyi kullanmış: Âşıklar Treni...
Çok daha güzel!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.