EMRE AKÖZ

Kaynaşan sınıflar

Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV) Başkanı Can Paker'in çok ilginç bir tahmini var:
Eski orta sınıf ile yeni orta sınıf... Başka bir deyişle, eski burjuvazi ile yeni burjuvazi arasında ekonomik açıdan uzlaşmaz bir çelişki olmadığını...
Dolayısıyla bir süre sonra, bugün "kutuplaşma" denilen ayrışmanın son bulacağını söylüyor.
Peki, bu kaynaşma nasıl olacak?
Ekonomik açıdan zaten birbiriyle çekişmeyen bu sınıfların, örneğin evlenmeler aracılığıyla iç içe geçeceğini tahmin ediyor Paker. (Radikal, 18 Nisan)
Bence bu tip bir bütünleşme süreci çok zaman alacak. Çünkü sınıfların (bugünkü) şartları böyle bir kaynaşmayı gerektirmiyor.
Hatta tam tersi geçerli: Siyasi, ideolojik ve kültürel kimliklerini, tam da o ayrışma üzerine inşa ediyorlar.
Tarafların ekonomi-dışı asabiyesini, bu farklılıklar sağlıyor.
Bence yaşam tarzı farklılıkları, "ekonomik çıkarlarına taş koymadığı sürece" (yani karları azalmadıkça), anlamlı bir kaynaşma olmayacak o sınıflar arasında.
"Koçlara türbanlı gelin" desem... Duyamadım, "Allah yazdıysa yozsun" mu dediniz? Pardon, siz kimlerdensiniz?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.