EMRE AKÖZ

Ne tür bir seçmensiniz: Romantik? Rasyonel?

Verilere bakıldığında, AK Parti'nin, 2007 seçimlerindeki başarısını tekrarlayacağı gözüküyor.
Peki, "iktidar yıpranması" dediğimiz olguya rağmen, böyle bir başarı nasıl mümkün oluyor? Önce iktidar yıpranması nedir; ona bakalım…
Hükümet partisini iki gelişme yıpratır:
1) Sözlerin tutulmaması. Parti diyelim ki ülkedeki 100 farklı kesime sözler verir ancak bunun 70'ini gerçekleştirebilir. Bu durumda kalan 30 kesim partiden yüz çevirir, başka arayışlara girer.
2) Hükümet olumlu işler yaparken, birilerinin ayağına basar, onların çıkarını zedeler. Bu gruplar muhalefete yönelir.
AKP'nin hem becerisi, hem de şansı, Türkiye'nin ekonomisini büyütmek oldu. Yani sözler tutuldu, hayal kırıklığına uğrayan kesimler çoğalmadı.
Bu konuda biraz yalpaladığı, krizin kendisini hissettirdiği dönemi hatırlayın: 2009 yerel seçimlerinde seçmen desteği azalmıştı.
Ama sonra ekonomi toparlanınca, oylar da yükseldi.
Gelin birilerini kızdıralım:
Türkiye'nin "rasyonel" (akılcı) kesimi "cüzdanına" göre oy veriyor. Hayat tarzı dahil, "kimliğe" takanlar ise en yumuşak tabirle "romantik".

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.