EMRE AKÖZ

Üç çocuk: Hani teşvik?

Başbakan Erdoğan her fırsatta ailelerin en az üç çocuk yapmasını istiyor. Daha önce de yazdım: Türkiye'nin gelecekteki refahı açısından doğru bir fikir bu...
Çünkü 2050 yılı civarında nüfusumuz 95-100 milyona varacak... Bir süre o seviyede kalacak... Sonra da azalmaya başlayacak...
Nüfusun azalması ve yaşlanması birçok sorunu beraberinde getiriyor. İşte o sorunları yaşamamak için bugünden üç çocuk gerekiyor.
Ama bir dakika! Hayat şartları buna imkan tanımıyor: Hem insanları hayatın pahalı olduğu büyük kentlere dolduracağız... Hem de onlardan üç çocuk yapmasını bekleyeceğiz. Mümkün değil!
Peki, ne yapmalı? Elbette uygun bir teşvik politikası uygulanmalı: Aileler üç çocuk yaptıklarında bazı avantajlara sahip olmalı.
Ne bileyim mesela aile uzun vadeli taksitle daire sahibi olmalı... Şirketler ve okullar üçüncü çocuğun eğitimini üstlenmeli... Hatta Rusya'da olduğu gibi nakit yardımı bile yapılabilir.
Başbakan bu tip projelerin üretilmesi için talimat vermek yerine, sadece "Üç çocuk yapın..." demekle yetiniyor. Halbuki ayinesi (aynası) iştir kişinin...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.