EMRE AKÖZ

Gazetelerin aymazlığı (1)

Klasik gazetenin, internet karşısında, sadece bir üstünlüğü var: Uzun yazı okumaya elverişli...
Hem parladığı, hem de kullanıcıyı sabırsızlaştırdığı için, uzun yazılar ekranda rahatça okunmuyor. İş okumaya geldiğinde, "şimdilik" en iyi mecra kâğıt.
Bir araştırmada oranın "üçe bir" olduğu ortaya çıkmıştı. Yani gazetede üç birim okuyan, bilgisayar ekranında ancak bir birime tahammül edebiliyor.
Dolayısıyla gazetelerin, okumayı zorlaştıracak her türlü engeli ortadan kaldırmaları gerekiyor. Birkaç örnek vereyim:
Harfler çok küçük ve sıkışık olmamalı.
Fotoğrafın içine yazı yerleştirilmemeli. Çünkü okumayı zorlaştırıyor.
Renkli bir fonun içine yazı koymaktan kaçınılmalı. Çünkü hem okuması zor, hem de gazetede basılırken kaymalar olabiliyor.
Espas denilen boşluklara özen gösterilmeli. Rahatça okunan 7 birim yazı, icabında, okunamayan 10 birim yazıya tercih edilmeli.
Alacalı bulacalı sayfalar yapmamalı. Çünkü yazılarda bir sorun olmasa dahi, sayfanın tamamı gözleri yoruyor, zihinleri karıştırıyor.
Özetle: "Kâğıt" gazete bitecek... Gazete yönetimleri, süreyi uzatmak istiyorlarsa, bu türden tedbirleri hemen almalı.
Not: Bugün biçime değindim. Önümüzdeki günlerde de içeriği ele alalım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.