EMRE AKÖZ

Müşteri: İhtiyaç mı memnuniyet mi?

Geçen gün bir işadamı ile sohbet ediyorduk. "Önemli olan müşterinin ihtiyacına cevap verebilmektir" dedi. Ben de, "Bazı sektörlerde önemli olan müşteriyi memnun edebilmektir" dedim.
Bunu söylerken aklımda şu vardı. Markette satılan mallarda, tüketimin "ihtiyaç" yönü öne çıkıyor. Bir müşteri az tuzlu, az yağlı peyniri tercih ederken, başka biri tam yağlı bir peynir alıyor. Tabii bu arada eldeki para ile raftaki mal dengesi de kuruluyor.
Tabii bir de memnuniyetin öne çıktığı alanlar var. Diyelim ki gözlük gerekiyor... Bu alışveriş, raftan malı alıp sepete atmaya benzemiyor.
Gözlüğün sadece belli bir para karşılığında işlevini yerine getirmesi yetmiyor... Aynı zamanda yüz biçiminize, saç renginize, mesleğinize ve yaşadığınız ortama yakışması gerek.
İşte bu dengeyi sağlamada satıcı öne çıkıyor. Yüzünüzün ve saçınızın biçimine uygun modelleri raftan indiren... Kılık kıyafetinize, konuşmanıza filan bakarak uygun çerçeveyi tahmin eden... Ve gözlüğün özelliklerini anlatırken kimi teknik bilgiler de verebilen satıcıdan alınan gözlük... Sadece ihtiyaç gidermiyor; memnuniyet de sağlıyor.
Sohbet ettiğimiz işadamına şöyle dedim: "Müşteriyi memnun etmek, hediyeyi şık bir ambalaj içinde sunmak gibidir..." Sanırım aklına yattı...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.