EMRE AKÖZ

İnanmadığın Tanrı'ya dua etmek

Almancada diğer dillere geçen ilginç kelimeler vardır. Mesela, "başkalarının talihsizliğinden alınan zevk" anlamındaki Schadenfreude... Çağın temel anlayışı diyebileceğimiz, "zamanın ruhu" diye çevrilen Zeitgeist... Yolculuk tutkusu, dolaşma arzusu, yerinde duramama hali yerine kullanılan Wanderlust...
New York Times yazarlarından Ben Schott, birkaç yeni kelime daha öneriyor. Mesela: "Her gün karşılaşılan insanlarla laflama zorunluluğu" için Plauschplage... "İnşaat nedeniyle çevresi kapatılmış alana bakma isteği" için Baggerspion... "Birkaç maharetli parmak hareketiyle kazanılan küçük zafer" anlamında Fingerspitzentanz. (Sutyenin kopçasını anında açmak, gözlük vidasını yerine oturtmak, USB'yi bir kerede laptopa takmak gibi...)
Ben Schott'un, aynı adla çıkacak olan kitabında önerdiği en ilginç kelime ise Götzengeschwätz... Bu kelimeyi şöyle bir durum için öneriyor: "İnanmadığın bir Tanrıya dua etmek."
"Nasıl oluyor" derseniz; ben de bilmiyorum. Ulusalcıların, "Hükümetin zorda kalması için, PKK'nın savaşa devam etmesini arzulaması" gibi bir şey mi acaba?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.