EMRE AKÖZ

İmdat kolunu kim çekti?

Olayı biliyorsunuz: İmdat kolu çekildiği için Marmaray trenleri bazen durmak zorunda kaldı. (İş o hale vardı ki imdat kollarının yanına birer görevli diktiler.)
Bunun üzerine bir gazete, "Marmaray'a Gezi sabotajı" diye manşet attı. Ve tartışma başladı.
Önce kendi fikrimi söyleyeyim: Ben de önce bu aksamanın nedenini merak sanmıştım. Ancak İstanbul için metro yeni bir deneyim değil. Başka metro hatlarında böyle bir olay olmuyor. Olsa da pek az... Dolayısıyla işin içinde bir tuhaflık var.
Böyle olunca gözler, Nuh deyip peygamber demeyen, kesin inançlı hükümet muarızlarına dönüyor. "Herhalde onlar yapmıştır" deniyor.
Kanıt? Kanıt yok. "Olsa olsa" veya "Başka türlü olamaz" diyerek atılmış bir manşet bu... (İmdat kollarını Suriye ajanlarının çekmediği ne malum?) Halbuki ilke basit: "Doğru haber, özgür yorum." Bu ilkeyi hep uygulasak, sorunların bir kısmı buharlaşır.
Kanıt, belge, bilgi yoksa, yüzde yüz inansak bile o manşeti atmamalı; kanaatini yazma işini yorumculara bırakmalıyız. Köşe yazarı, "Bence bu işi Gezi olaylarına karışanlar yapmıştır; o yönden incelenmeli" der; olur biter.
Taşlar yorumcuya atılır; gazete yara almaz. Aksi durumda gazeteler, "Kurt var" diye köylüyü boş yere hareketlendiren çobana benzer.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.