EMRE AKÖZ

Ajans komplosu?

Pazar gecesi benim de kafam karıştı: O kanala bakıyorum farklı, bu kanala bakıyorum farklı... Anadolu Ajansı ile Cihan Haber Ajansı'nın seçim verileri arasında niye bu kadar büyük bir uyumsuzluk vardı?
Aslında cevap basit: Biri o ilçeden bildiriyor, diğeri şu ilçeden... Biri bu ilin verilerini geçiyor, diğeri ötekinin...
Önemli olan son aşamada iki veri grubunun örtüşüp örtüşmemesiydi.
Ankara'ya baktığımızda bu örtüşmenin gerçekleştiğini görüyoruz:
Anadolu Ajansı pazartesi öğle saatlerinde... "Ankara'da sandıkların yüzde 99.6'sı açıldı. Melih Gökçek yüzde 44.8, Mansur Yavaş ise yüzde 43.9 aldı" derken...
Cihan Haber Ajansı, "Sandıkların yüzde 99.2'si açıldı.
Melih Gökçek yüzde 44.6, Mansur Yavaş ise yüzde 43.8 aldı" dedi.
Gördüğünüz gibi sonuçlar hemen hemen aynı... Demek ki komplo teorileri kurmaya gerek yokmuş.
En fazla şu denebilir: "AA önce iktidar partisinin güçlü olduğu yerlerden veri geçti..." Doğru olsa da bu durum, CHA'nın öncelikle AK Parti'nin güçsüz olduğu yerlerden haber verdiğini gösterir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.