EMRE AKÖZ

'Paşa'ya bu yapılır mı?

Beyoğlu'ndaki Yapı Kredi Kültür Merkezi'nde açılan Zeki Müren (1933-1996) sergisinden dün söz etmiştim. Sergideki hoş fikirlerden biri... Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencilerinin, eski mezunlardan olan Zeki Müren'in anısına tasarladıkları tişörtlerdi.
Fikir hoştu da... Ya uygulama? Önce şunu söyleyeyim: Ben bir Zeki Müren hayranı değilim. Türk klasik ve sanat müzikleri ilgi alanıma girmez.
Yine de itirazım var: Dört dörtlük bir pop kültür fenomeni olan 'Paşa' lakaplı Zeki Müren için, yapa yapa retro havalı olmaktan başka bir özelliği bulunmayan o tişörtleri mi yapılırmış?
Hiçbiri, "özellikle Zeki Müren için" tasarlanmamış. Yarın, öbür gün, faraza "Safiye Ayla için de tasarlayın" dense, bu arkadaşlar aynı tişörtleri iki rötuşla teslim edebilir.
Farkındayım: O öğrencilerin hiçbiri sanatçıyı bizzat yaşayarak tanımadı. İyi de internet ne güne duruyor?
Siteler bilgi ve fotoğraf dolu. YouTube'da, Müren'in sadece şarkıları değil, filmleri de var. Bu zengin malzemeye göz ve kulak gezdiren bir grafikçi, asla o mıgır tişörtlerden tasarlamaz!
Danışman hoca Prof. Sadık Karamustafa, öğrencilerdeki baştan savma iş yapma eğilimini durdurmak üzere kolları sıvayacaktır. Buna eminim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.