EMRE AKÖZ

‘Obruk’ meselesi

Mevlana'nın vefat ettiği gün (17 Aralık 1273) olan Şeb-i Arus yaklaşıyor ya... Anadolu Halk Mutfağı Derneği Başkanı Adnan Şahin, Mevlevi dergâhlarında çıkan yemeklerden derlenmiş bir mönünün sunulduğu bir akşam düzenledi Galata'daki Kiva lokantasında...
Önden gelen Konya kerevizli tereyağına, Karaman'da yapılan bir tür tulum peyniri olan obruk eşlik ediyordu.
Adnan Bey obruktan söz ederken, benim ısrarla üstünde durduğum standartlaşma sorununun, orada da olduğunu fark ettim. (Bakın: 30 Kasım tarihli yazı.)
Mağaralarda saklanan obruk tulumlarının bir kısmı atılırmış. Niye? Çünkü mağaranın içindeki sıcaklık değişimleri, peyniri etkiler, bozulmasına yol açarmış.
Halbuki bunun çözümü var: Alet kullanmak! Obruk üreticileri, standartlaşmayı sağlayan uygun teknolojiyi (diyelim ki sıcaklık ölçme cihazları) kullansalar başlarına böyle bir şey gelmez.
Obruk çok hoş bir peynir... Ancak 'ha' deyince bulmak kolay değil. Az tanınıyor ve üretimi sınırlı... Medarı iftiharımız olan beyaz peynirde dahi standartlaşmayı sağlayamadık. Bakalım obruğun kaderi nasıl olacak?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.