EMRE AKÖZ

Marka kent nasıl olunur? (2)

Yahoo'da yayımlanan haberde, 40 ABD kenti mutfak lezzetine göre sıralanmıştı. Birinci sırada New Orleans vardı, en sonda Fresno... Listenin görsel malzemesi ilginçti: Kent neyle ünlüyse, karayolu tabelasına onu çizmişler. Kimine sosisli sandviç, kimine biftek...
Tokat'ta yaptığımız kısa değerlendirme toplantısında benzeri bir öneride bulunmuştum: "Bir afiş düşünün... Üstüne sadece bir fotoğraf (veya çizim) koyma ve sadece bir slogan yazma hakkınız var... Bunlar ne olurdu?"
Bunu önerirken aklımda İspanya'nın Bilbao kenti vardı... Bilbao hoş bir kentti. Ancak onu dünyaya sunacak bir numara gerekiyordu.
Ünlü mimar Frank Gehry'ye bir modern sanatlar müzesi binası ısmarladılar. Bilbao kelimesi akıllara kazınana kadar, kenti o acayip tasarımıyla Guggenheim Modern Sanatlar Müzesi simgeledi.
Bir kentin markalaşması, "bir resim ve bir slogan" ile başlar... Ancak eldeki para, zaman ve emek o noktada yoğunlaştırılacağı için, çok iyi seçilmeleri gerekir.
Turizm olabilir... Organik tarım olabilir... Sağlık olabilir... Hatta hiçbir özelliği olmayan bir kenti, "Çöpçü Kent" haline getirebilirsiniz. (Tabii daha şık bir tabirle!)
Şaka yapmıyorum: İsveç, çöpleri ayrıştırıp işlemede o kadar ileri gitti ki diğer ülkelerden çöp ithal ediyor. Bir benzeri niye Türkiye'de yapılmasın?
Not:
Lezzetle başladık, lezzetle bitirelim. Tokat'ın damakları şenlendiren kahvaltısı, bu pazar (28 Aralık) Boğaz'daki Lacivert Restoran'da sunulacak. 'Brunch'a Tokat Valisi Cevdet Can ile Tokat Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu da geliyor. İmkânı olan denesin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.