EMRE AKÖZ

Matematik fukaraları

Bazı gazetecilerle, bazı siyasetçilerin ilginç bir ortak noktası var: Yüzde ile puanı birbirine karıştırıyorlar.
İşte iki grubun bir araya geldiği bir örnek... Gazetenin birinci sayfasındaki başlık: "Türkeş'ten yüzde 4 yorumu."
Haber şöyle: "Tuğrul Türkeş, MHP'nin 1 Kasım'daki yüzde 4'lük oy kaybını, 'Demek ki daha önce MHP'yi tercih eden yüzde 4 de benim gibi düşünüyor' diye yorumladı." (Hürriyet, 4 Kasım)
Yanlış üstüne yanlış! Halbuki İsmet Berkan aynı gün altıncı sayfada neler olduğunu yazmıştı:
MHP yuvarlak hesap 7 buçuk milyon oyun, 1 milyon 800 binini kaybetti. Yani oy kaybı yüzde 24 oldu. Dört seçmenden birini yitirdi. Puan olarak ifade edersek: 4.39 puan.
4.39 puana, yuvarlayıp "4 puan" diyebilirsiniz. Ancak "yüzde 4" diyemezsiniz. Çünkü partinin yüzde 4 yitirmesi çok büyük bir kayıp olmazdı. Bu durumda "Bahçeli istifa" sesleri de yükselmezdi.
"Böyle tali işlerle uğraşma" mı diyorsunuz? Basitçe anlatayım:
Türk öğrenciler matematikte, 64 ülke arasında ancak 42'nci... Matematikten çakmıyorsan bilim yapamazsın. Bilim yapamazsan teknoloji geliştiremezsin. O zaman da orta gelir tuzağına yakalanırsın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.