EMRE AKÖZ

Metrodaki kemancı

Geçen gün bir billboard gördüm: Dünyaca ünlü ABD'li kemancı Joshua Bell, Mayısın 15'inde İstanbul Zorlu Center'da ve 16'sında ise Ankara Congresium'da birer konser vermek üzere geliyormuş. (Yanlış hatırlamıyorsam son 5-6 yıl içinde iki kere daha Türkiye'de çalmıştı.)
İlana "Metrodaki kemancı" yazmışlar. Niye? Joshua Bell, Ocak 2007'de, Washington Post gazetesinin girişimiyle metro istasyonunda çalmayı kabul eder. Kafasına bir kep geçirip, 45 dakika boyunca çalar da...
Ne mi olur? Milyonlarca dolar değerindeki 300 yıllık Stradivarius kemanını çalışını konserde dinlemek için yüzlerce dolar vermeye hazır kişilerin de aralarında olduğu, 1.097 metro yolcusu, Bell'i fark etmeden yanından geçer gider. Pek azı durup dinler; tabii o da kısa bir süre için...
Metro "gıygıyına" 27 kişi, 32 dolar bırakmıştır. Bunun 20 dolarını, onu tanıyabilen tek kişi vermiştir.
Meraklısı metro deneyini YouTube'tan izleyebilir. Hazır açmışken, Anoushka Shankar (müteveffa sitar ustası Ravi Shankar'ın kızı) ile 2007'deki Verbier Festivali'nde birlikte çaldıkları şahane parçayı da dinleyiversinler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.