EMRE AKÖZ

Bana müzik sana gürültü

İnsan bir şeye odaklandığında, algıda seçicilik başlıyor. "Korna Tacizi" başlıklı iki yazıyla gereksiz yere korna çalanlara değindim ya... Birkaç ay önce gözüme çarpan bir kitap aklıma düşüverdi. Aradım, buldum, okumaya başladım:
"Gürültü: Sesin Beşeri Tarihi" adlı kitabında İngiliz gazeteci David Hendy seslerin izini sürüyor: Savaş sesleri, eğlence sesleri, dua sesleri, makine sesleri, siyasi sesler...
Temel tezi gayet tanıdık: Benim için gürültü olan, başkasına müzik gibi gelebilir. Eğer yersiz kornayı herkes gürültü addetseydi, zortlayan sayısı çok azalırdı.
Hendy'nin kitabı ilginç örneklerle dolu: 1595'te İngiltere'de yürürlüğe giren yasa, gürültü olmasın diye, gece dokuzdan sonra erkeklere, karısını veya hizmetçisini dövmeyi yasaklamış.
Yıllarca arabeski tartışmış insanlar olarak, bazı müziklerin, kimisine müzik gibi gelmediğini gayet iyi biliriz. Batı'da bunu andıran örnekler var. Mesela bugün (6 Mart) Cemal Reşit Rey konser salonunda Ensemble InterContemporain orkestrası çalacak.
"Ultramodern" besteci diyebileceğim Pierre Boulez'in kurduğu orkestranın çaldığı melodisiz parçaları, hala kakofoni olarak görenler çok. Zevk alırlar mı bilemem ama dinleyicilerin benzersiz bir deneyim yaşayacağı muhakkak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.