Selçuk Eren

S.O.S.yal medya estetiği patlattı

Kimle gezdiğimizi, nereye gittiğimizi, yediğimizi, içtiğimizi ve giydiğimizi hiç tereddüt etmeden sosyal medyada paylaşıyoruz. En çok beğeniyi alan veya daha fazla takipçiye ulaşanın ayrı bir havası oluyor. Ancak en özel anlarımızda bile hayatımızdan çıkaramadığız sosyal medya artık sadece ruh halimizi etkilemiyor. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre özçekim (selfie) modası estetik oranlarını oldukça artırdı.

Fotoğrafının sosyal ağlarda en iyi şekilde gözükmesini isteyenler, hiç düşünmeden bıçak altına yatıyor yani.

Amerikan Yüz Estetiği ve Rekonstrüktif Akademisi kendisine bağlı olan 2 bin 700 estetik merkezi üyesi üzerinden bir çalışma yürüttü. Araştırmaya katılan her üç estetik cerrahtan birisi, hastalarının özçekim pozlarının "mükemmel" olması için operasyon geçirmek istediğini aktardı. Açıklanan rakamlara göre; özçekim modası geçen yıla kıyasla estetik oranlarını yüzde 25 artırdı. Bu çerçevede burun estetiğinin yüzde 10, saç ektirme taleplerinin yüzde 7 ve göz kapakları ameliyatlarının yüzde 6 yükseldiği kaydedildi.

HERKESE AMELİYAT YOK

Araştırma hakkında konuşan ABD'li doktor Sam Rizk, "Gençler ellerinde akıllı telefonlarıyla gelip, çektikleri selfie'leri gösteriyor. Daha sonra yüzlerinde kusurlu olduğunu düşündükleri bölgeleri tarif ediyorlar. Ama sadece sosyal medyada iyi görünmeleri için kimseye estetik ameliyatı yapmıyoruz. Estetik operasyonunun gerçekleştirilmesi için uyguladığımız bir takım psikolojik testler var. Testlerde hastanın ameliyat için uygun olduğu sonucunun çıkması gerekiyor" diyor. Özçekim ve estetik çılgınlığı Asya'da da çok yaygın. Dünyada akıllı telefon kullanımının en yüksek olduğu ülkelerin başında gelen Güney Kore'de artık her 5 kadından 1'i bıçak altına yatıyor. Güney Koreli kadınların özellikle özçekimlerinde 'harika' bir gülüş için estetik ameliyatına başvurdukları biliniyor. İnternetten evlenme oranlarının tavan yaptığı Çin'de ise kadınlar estetik ameliyatı yaptırmak için soluğu Güney Kore'de alıyor. Çinli kadınlar burada o kadar değişiyor ki, ülkelerine dönerken havaalanında sorun yaşıyor.

Kimlik kontrolü yapan polisler, kadınları pasaportlarındaki eski fotoğraflarındaki hallerine benzetemeyince işlemler bir hayli uzuyor.

ÖĞRENCİLER ÇOĞUNLUKTA

Türkiye'de de özçekim ve estetik ilişkisi diğer ülkeleri yakalamış durumda.

Öyle ki estetik merkezlerinin bazıları artık özçekim üzerinden reklamlar yapıyor. Konu hakkında görüştüğüm estetik cerrahı doktor Bülent Cihantimur, "Özçekim çılgınlığı estetik isteğini inanılmaz etkiledi. Genellikle 35 yaş altındakilerden başvuru alıyoruz. Önce bize akıllı telefonlarıyla çektikleri özçekimlerini gönderiyorlar.

Daha sonra biz de mevcut fotoğraf üzerinden neler yapılabileceğini gösteriyoruz.

Yani fotoşop yöntemi ile fotoğrafı değiştirip kişiye gönderiyoruz.

Onlar da yeni fotoğraflarına göre karar veriyor" dedi. Bu yıl 475 kulak, 190 burun, 293 yüz gerdirme ve 32 saç ektirme talebi aldıklarını belirten Cihantimur, "Aynı operasyonlarda oran geçen yıl yarıya yarıyaydı. Ancak her özçekimde güzel gözükmek isteyene estetik operasyon yapmıyoruz.

Gelen taleplerin ancak yüzde 5 ile 10'u hastaya dönüşüyor.

Özellikle üniversite öğrencileri arasında estetik isteği çok yaygınlaştı" diyor.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.