HAŞMET BABAOĞLU

Din bu değil, yapma Özkök!

Ertuğrul Özkök ne yapmış etmiş, Dan Brown'a da kendi din fikrini açmış...
Sorusu şu...
"Fransız düşünür Jacques Attali ileride lego dinler olacak diyor. Herkes farklı dinlerden bir parça alacak ve bunlardan kendine ait bir din oluşturacak. Böyle bir inanç futurizmi yapılabilir mi?"
Dan Brown roman kahramanı Dr.Langdon kadar renkli ve bilgili olmadığından (!) soru karşısında evelemiş gevelemiş..
Sevgili Özkök, akademisyen sosyolog bir geçmişe sahip fakat ısrarla bu yanlışı yapıyor. Üstelik şimdi Attali'nin çok farklı anlamdaki "lego dinler" tabirini de bu yanlışına alet ediyor.
Herkesin kendine ait bir inancı olur ama "kendine ait bir dini" olmaz.
Tanrı'ya inançla dini karıştırmak, dini "Tanrı'yla kişisel bir ilişki" saymak Türk modernizminin icadıdır.
Batı aydınlanması bunu her zaman bir din değil fakat deizm problemi olarak ortaya koymuştur.
Çünkü din kişisel olduğu kadar sosyal ve tarihsel bir paylaşımdır. Rutinler ve ritüeller bütünüdür; din, her şeyden önce gelenek ve manevi iklimdir.
Bu gerçeği yargıçlar, mühendisler, siyasetçiler, muhasebeciler, köşe yazarları falan görmezden gelebilir.
Ama bir sosyal bilimci için affedilebilir yanlış değildir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.