HAŞMET BABAOĞLU

Gençler ve gelecek endişesi!

Bütün kamuoyu araştırmaları ve çeşitli akademik çalışmalar gösteriyor ki, gençlerimizin gelecek endişesi çok fazla.
Belli ki, başka ülkeler ekonomik krizle boğuşurken bizim hep teğet geçmemiz veya yeni sosyal projeler falan bu endişeyi hafifletmiyor.
O zaman bu noktada özenle durmak gerek!
Bir kere şunu söyleyeyim; onları anlamak için Y Kuşağı, Z kuşağı gibi yüzeysel ve ithal teoriler pek işimize yaramaz.
Bu günlerde Avrupa'daki gençlerle yapılan araştırmalar onların somut ekonomik krize rağmen maddi endişe oranının daha düşük, varoluşsal sorunlar ve mutluluk arayışına dair kaygılarının daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Ama bizim her 10 gencimizden 6'sı alttan alta gelecek beş yıl içinde maddi bakımdan daha da kötü durumda olacağına inanıyor.
Adını koyalım; çok pis bir duygu bu!
O zaman bu ülkeyi yönetenler durup bir daha düşünmeliler. Demek ki, (hani geçen gün lafını etmiştim) kalkınmacılığın istatistik saplantısı ne derse desin, "geleceğin refah ülkesi"ne gençler ikna olmuyor.
Neden peki?
Bir... Sokaktaki insana "dokunan" ekonomi politikalar gerekiyor.
İki... Demokratik berraklık olmadan endişe kalkmıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.