HAŞMET BABAOĞLU

Mahçupyan'ın merkezi...

İlginçtir, seçim öncesi aylar boyu CHP ile koalisyonun faydalarına okurunu ikna etmeye çalışan Etyen Mahçupyan şimdi AK Parti'ye akan oyların potansiyelinin yüzde 60'ları bulabileceğini düşünüyor.
Bunu Yeni Şafak'taki söyleşisinden öğreniyoruz.
Kimliklerin üzerine çıkan yeni politikaların bu potansiyeli taşıdığını düşünüyor. Ona göre AK Parti artık "taraf" olmayan bir merkez.
Malum, ben de sık sık yüzde 60'lık potansiyele vurgu yapıyorum.
Ama nasıl?
İşte o noktada Mahçupyan'a itirazım var.
Sosyolojik merkezin (seçmen teveccühü) bir "merkez parti" talebiyle çakıştığından emin değilim.
Tersine, seçmen (olumlu anlamda) radikalleşiyor. Şüphesiz Türkiye'nin çakma radikalleri (sol siyasetler, marjinal milliyetçiler ve beyaz ulusalcılık) bunu anlayamıyorlar.
Merkezi oluşturan parti mi? Tamam!
Fakat merkez siyaset?
İşte bu AK Parti'yi bitirir.
Bugün istikrar da, herkes için demokrasi de, dünyada adalet arayışı da örtülü koalisyonlara, sersemce uzlaşmalara yaslanmadan radikal siyasetler gerektiriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.