OKUR TEMSİLCİSİ - Yavuz Baydar

Tavsiye

Sabah okuru Melih Aşık şikâyetinin son bölümüne "kamu yararı" ve Balbay günlüklerinin yayınlanması ile ilgili olarak geliştirdiği bazı "teorileri" de eklemiş.
Vardığı "sonuçlar", ona gazeteciliğin yüzyıl içinde edindiği bazı yol gösterici tecrübeleri tepeden tırnağa sorgulama cesareti de vermiş.
Ancak bu cesaret eksik kalmış. Kalmasaydı, aynı zamanda köşe yazarı da olan okur Melih Aşık, vardığı ilginç "sonuçların" tam tersini düşünen ve tam tersini yapan kendi gazetesi Milliyet'i okurları önünde eleştirerek işe başlayabilirdi.
Milliyet'in tecrübeli editör kadrosu "kamu yararı"nı yanlış (!) yorumlayıp, suç işlemeyi göze alacak kadar nasıl yanılabildi (!) acaba?
İnsan sormaz mı?
Aşık'a tavsiyem, Milliyet'in genel yayın yönetmenine ve editörlerine bu önemli konuyu hemen açmasıdır.
Sedat Ergin, kendisini gazetecilik teori ve pratiğiyle ilgili yararlı bir "ufuk turu"na çıkaracak, Milliyet'in mesela Balbay günlüklerini ayrıntılı haber yaparken hangi mesleki saiklerden ve kaygılardan hareket ettiğini, ayrıca gazetecilikte kamu yararının ne olduğunu anlaşılır bir dille anlatacaktır.
Faydası olur mu olmaz mı, o ayrı mesele.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.