OKUR TEMSİLCİSİ - Yavuz Baydar

Milyarlık üretim hatası

9 Ocak tarihli SABAH'ın Ekonomi sayfasında 'Ticari araçta KDV indirimi yapılmazsa üretim durur' başlıklı haber şöyle:
"Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), otomotiv üretiminin 2009'da yüzde 24 azalarak 869 milyar 953 milyon adet ile 2005 seviyesinin altında kaldığını ve krizin etkisinin sürmesi durumunda 2010'da talebin yüzde 10 azalabileceğini açıkladı."
OSD tarafından yayımlanan "Otomotiv Sanayinde 2009 ve 2010 Yılına Bakış" raporunda düşük talep nedeniyle özellikle ticari araçlar ve traktör üreten fabrikalarda 2010 başından itibaren üretime ara verilmesine başlandığı duyuruldu. 2009'da KDV indirimine dahil edilmeyen ticari araç ve traktörlerde 8 puanlık KDV indirimi uygulamasının başlatılması gerektiğine vurgu yapıldı."
İlk cümlede yer alan "otomotiv üretimi" sayısı, dudak uçuklatan cinsten.
Haberin yanında bir grafik yer almakta.
Buradaki yıllara göre üretim, ihracat ve pazar sıralamasına baktığımızda, farklı bir rakamla -doğrusuyla- karşılaşıyoruz. 2009 yılı otomotiv üretim miktarı 869 bin 953 olmuş.
Yani, milyarla alakası yok.
Sayılar, rakamlar, somut veriler, Ekonomi sayfalarının alyuvarları.
Onlarda bozulma olmasına imkân vermemek gerekiyor.
Ekonomi sayfası okurlarının -çoğu işleri gereği- "en dikkatliler" kategorisinde yer aldığını da hatırlatalım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.