OKUR TEMSİLCİSİ - Yavuz Baydar

Tavırlı başlık risklidir

Bayramda bazı partiler birbirini ziyaret etti. CHP ve BDP de bayramlaştı ve bu bağlamda "sol ittifak" ekseninde her iki parti yöneticileri "sol blok neden olmasın?" mealinde fikir teatisinde bulundular.
Gelişme şaşırtıcıydı, ve doğal olarak günlerce medyada tartışıldı.
SABAH, 18 Kasım tarihli manşetinde, gelişmeyi 1 Nisan Şakası Gibi Ortaklık ifadesiyle verdi.
Gazetenin bazı okurları bu manşeti yadırgadıklarını belirttiler.
Okur Tamer Arlı, mesajında şöyle yazdı:
"İkisi de Meclis'te temsil edilen T.C. partileridir. Bu iki partinin ilişkisi haber olabilir. Ama yorumları bize bırakın. Haberde manşette alaycı yorum olmamalı."
Öteden beri, başlıklarda, hele manşetlerde "yorum"dan, "tavır" sergileyen ifade tarzından uzak durulması gerektiğini yazıyorum.
SABAH gibi Türkiye toplumu bünyesindeki farklı kesimlerin ortaklaşa tercih ettiği bir kitle gazetesi, özellikle "ayrıştırıcı", "bir kesimi kayırıcı", "kutuplaştırıcı" ve bir okur kesimini "itici" olarak algılanacak ifadeleri haber sunumundan sakınırsa, doğru davranmış olur.
Yorumun yeri bellidir: Köşeler.
Haber neyi anlatıyorsa, manşet veya başlık da onu sakince, berrakça özetlemeli.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.