OKUR TEMSİLCİSİ - Yavuz Baydar

Öteki 'taraf'?

SABAH Ekonomi sayfasında 22 Ocak Salı gününden itibaren büyük sunulan ve gün gün devam ettirilen bir haber dikkat çekti. Özetle bu haberler şunu anlatıyor ve sorguluyordu: TOBB yönetimi, şirketlerin ekonomik faaliyetlerine göre sınıflandırılması anlamına gelen NACE kodlama sistemini, iddialara göre, "muhalif" oda başkanlarını seçilemeyecekleri iş kollarına göndermek amacıyla, dolayısıyla muhalefeti saf dışı veya güçsüz bırakmak amacıyla kullanıyordu.
Her gün verilen haberlerde pek çok suçlama, iddia, veri ve yoruma yer verildi. Bu arada İstanbul Sanayi Odası Başkanı Tanıl Küçük de "yetki devri oraya yapıldı" diyerek TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'yu gösterdi.
Ancak, bunca unsurla gelişen bu haberde "hakkaniyet ve denge" konusunu gündeme taşıyan soru da aynı şekilde zihinlere yerleşti: Suçlamalara maruz kalan Hisarcıklıoğlu'nun, yani "öteki taraf"ın görüşü sayfaya yansımadı. TOBB Başkanı gazeteye konuşmak istemiş de olabilir, istememiş de olabilir. Önemli olan, haberi hazırlayanların kendisine görüş almak için başvuruda bulunup bulunmadığıdır. Haberlerde, böyle bir girişim yapılıp yapılmadığını okurlar anlayamadı. Bu bilginin ilkeli gazetecilik adına, bir ek not olarak o sayfada yer alması ("aradık ulaşamadık" veya "gazeteye açıklama yapmak istemedi" gibi ifadelerle) gerekirdi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.