ŞEREF OĞUZ

Bursa'da zaman

Zihin yapımız; illeri "nicelik" üzerinden sıralamaya daha yatkındır. Ya yüzölçümünden ya da nüfus üzerinden şehirleri büyüklük sırasına dizer, "ilk 3" veya "ilk 10" damgasını vururuz. Teoride gerekliliği tartışılabilir ancak pratikte bir işe yaradığını görmedim, bilmedim.
Misal Bursa'yı ilk 3, 5, 7 ya da hangi sıraya koyuyorsak, referansımız, nüfus niceliğinden öteye geçmez. Hal böyle olunca niteliği ıskalar, Bursa'yı Türkiye içinde, bölge ekonomilerinde ve kürede pozisyonlayamayız. Bildik ezberleri bozamadığımızdan, ufkumuz da kendi yerelimize gömülü kalır.
Oysa dünya farklı ölçekler üzerinden okumalar yapıyor. Misal Singapur gibi bir site devlet, dünya ekonomisinde başat noktadadır. Hiç kimsenin aklınla, "mahalle kadar nüfusu" gelmez. Zira parametreler değişmiştir.
Bursa, nüfus, yüzölçümü gibi niceliklerin ötesine taşabilen kentlerimiz arasında yer alıyor. Tarihi kültürel mirası, ona bu üstünlüğü sağlaya gelmiş... Doğal kaynaklar, coğrafi konum ile de şanslı kentlerimizden... Yerel kabiliyetleriyle de kendini ülkede, bazı alan ve sektörlerde ayrıştırmayı başarmış.
Ancak Bursa okumalarımız, artık işe yaramayan eski ezberlerimizde kaldığından, vizyonumuz genişleyemiyor, kentin yarınına dair projelerimiz, güdük kalıyor. İhracatçıların tepe ismi Mehmet Büyükekşi'nin Bursa'yı dışsatım üzerinden okuması, bu yüzden değerli... Çünkü yeni yolun başlangıcına işaret ediyor.
Bir kent nüfusuyla, kapladığı toprakla değil, ihracatı, bilim insanı, AR-GE elemanıyla, patenti, ileri teknolojileri ya da sektörleriyle anılır hale gelmişse, burada "farklı bir yarından" söz etmeye başladık demektir. Bursa; bu farklı yarına koşacak enerji taşıyor ve kendi zamanını oluşturuyor. Soru şudur artık; Bursa neden uzay, savunma, ihracat lideri bir kent olmasın?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.