EMRE AKÖZ

YouTube radikalleştirir

Geçen gün New York Times gazetesinde YouTube ile ilgili bir makale okudum... Her gün beş-on video izleyen birisi olarak canım sıkıldı.
Yazan bir Türk: North Carolina Üniversitesi hocalarından, sosyal medya analizcisi Zeynep Tüfekçi... ABD 2016 Başkanlık seçimleri hakkında araştırma yaparken fark etmiş:
YouTube önerileriyle insanları daha radikal hale getiriyor.
Diyelim ki ilgi konunuz vejetaryenlik. Bu alanda videolar izlemeye başladınız. Bir-iki derken, YouTube'un özel bilgisayar yazılımı (algoritması) daha katı, daha köşeli bir etyemezlik şekli olan veganlık hakkında videolar önermeye başlıyor.
Cumhuriyetçileri izliyorsunuz, sonunda radikal sağ, ırkçı videolara varıyorsunuz. İslam dediniz mi üç-beş video sonra karşınıza kafa kesenler çıkıyor. Yahu bunun normali yok mu?
Başka türlü kaymalar, sapmalar da var: Seçim döneminde, ister Trump yanlısı olun, ister Clinton yanlısı, neticede Trump yanlısı videolarla karşı karşıya kalınıyormuş. Algoritmanın mantığında gri bölge yok yani.
"Şu anda en büyük radikalleştirici YouTube" diyor Zeynep Tüfekçi. Durumu bilin, öyle izleyin. Benden söylemesi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.