UFUK SANDIK

Mercedes derler kızın adına

Otomobil markalarının kuruluş öyküleri birbirinden ilginçtir. Ama bana göre içlerinden en ilginci bugün otomotiv dünyasının dev markası olan Mercedes-Benz'inkidir. 1880'lerde otomobilin icat edilmesiyle, Karl Benz 1883'de Almanya'nın Mannheim kentinde Benz&Cie şirketini kurar. Gottlieb Daimler ise Cannstatt'ta 1890 yılında Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) şirketini kurarak, birbirlerinden bağımsız bir şekilde motorlu karayolu taşımacılığının temellerini atmış oldular. Sahip oldukları tüm varlıklarını kurdukları şirketlere yatıran bu mucitler, ürünlerinin herkes tarafından tanınmasını sağlamak amacıyla kendi soyadları olan, 'Benz' ve 'Daimler'i ticari marka olarak kullanmaya başladılar. 'Benz' marka olarak uzun süre varlığını korurken, 1900'lerin başında Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) yepyeni bir marka ile ortaya çıktı: Mercedes. Mercedes markasını taşıyan ilk otomobil, Emil Jellinek adlı otomobil yarışlarına tutkun bir işadamının siparişi ile üretildi. 'Zarafet' anlamına gelen İspanyolca bir isim olan Mercedes, Avusturyalı işadamı Emil Jellinek'in kızının adıydı. Son derece ileri görüşlü olan ve yaklaşan otomobil çağını öngören Jellinek'in otomobillere özel bir ilgisi vardı. İlk Daimler aracını 1897 yılında alan işadamı, yakından tanıdığı aristokrat ve finans çevrelerinde Daimler araçlarının pazarlamasını da yaptı. Jellinek, 1899'da 10 adet, 1900'da ise 29 adet Daimler araç satışı gerçekleştirdi. Satışın yanı sıra bu otomobillerle yarışlara da katılmaya başladı.
MAYBACH TASARLADI

Yarışlara 'Mercedes' adını verdiği 23 bg gücündeki bir Daimler otomobille katılan Jellinek, Nice'de bir yarışta birinci oldu. 1900 yılında DMG'nin baş mühendisi Wilhelm Maybach'dan hızlı, hafif ve güvenli bir otomobil tasarlamasını istedi. Jellinek, 36 adet araç sipariş etti ve bu otomobillerin satışına ilişkin DMG ile bir anlaşma yaptı. Otomobilin markası olarak 10 yaşındaki kızının adı olan 'Mercedes'in kulanılmasını istedi. Jellinek'in siparişi o günkü şartlar için hem parasal hem de adet olarak oldukça büyük boyutluydu. Toplam 344 kişinin çalıştığı DMG fabrikasının yıllık üretim kapasitesi sadece 96 adetti. Jellinek'in 36 adet otomobil için ödediği para ise yaklaşık 5.5 milyon Alman Markı'ydı. Bu parayla bugün 100 adet Mercedes marka otomobil satın almak mümkün. 35 bg gücünde bir motorla donatılan bu yarış otomobili, hafif yapısı ve güçlü motoru ile yeni bir dönemin habercisi oldu.
113 YILLIK MACERA

1901 yılında Jellinek'in bu yeni otomobil ile yarış alanında imza attığı başarılar markanın tanınması ve prestij kazanmasına katkıda bulundu. Mercedes Eylül 1902'de marka adı olarak tescil edildi. Mercedes markasının 113 yıllık macerası böyle başladı. Bugün dünyanın en çok tanınan lüks otomobil markası haline geldi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.